RECENZIA: J. K. Rowling - Harry Potter a Väzeň z Azkabanu

Autor: J. K. Rowling
Originálny názov: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Počet strán: 437
Rok vydania: 2001
Séria: Harry Potter
Hodnotenie na Goodreads: 4.44

Anotácia: Aj toto leto trávi Harry Potter u tety a strýka. Už sa zdalo, že prázdniny sa skončia bez väčších nepríjemností, lenže... Jedného dňa všetky televízne stanice vysielajú oznam o pátraní po nebezpečnom zločincovi Siriusovi Blackovi a k Dursleyovcom zavíta protivná teta Marge. Aj keď sa Harry snaží k nej správať úctivo, zrážka visí vo vzduchu. Pohár trpezlivosti pretečie, keď teta Marge urazí pamiatku Harryho otca - Harry ju začaruje a vzápätí utečie z domu. Okrem toho je tu aj zločinec na úteku, a ako sa Harry dozvedel, ide práve po ňom.

Toto leto letú Dursleyvci Harrymu extrémne na nervy. Navyše má prísť na návštevu jeho "milovaná" teta Marge. Keď sa Marge hnusne vyjadruje o jeho rodičoch, Harry ju začaruje a ujde. Natrafí na Rytiersky autobus, ktorý ho odvezie do Londýna, kde narazí na ministra mágie a dozvie sa, že z Azkabanu ušiel nebezpečný vrah. Harry sa vracia na Rokfort, ktorý kvôli utečencovi Siriusovi Blackovi strážia dementori z Azkabanu. Cestou do Rokfortu dementori napadnú Harryho ale zachráni ho ich nový učiteľ Obrany proti čiernej mágii Lupin.  harry však nevie, že Black je jeho krstný a hľadá ho aby dokázal, že je nevinný.

Jedna z mojich obľúbených častí! Už som ju čítala minimálne tri krát a stále ma baví. Milujem Siriusa, proste on je perfektný. A aj Lupina. Uvítala by som keby Rowlingová napísala nejaký prequel o rodičoch Harryho a Snapovi ale dopodrobna. Mám rada scény s Hagridom a Hrdozobcom a bolo mi strašne ľúto keď ho odsúdila... Dumbledore to je pán, ten im to vždy ukáže. A Trelawneyová, to postavička, ja som z nej skoro skapala, tie jej každoročné predpovede o Harryho smrti :-).
Keď rozmýšľam, toto je jediný diel, kde sa Lordy Voldy neukázal. Bol tam iba Červochvosti, čo je inak špina hnusná, takto zradiť priateľov.
MIujem Rowlingovej štýl, tie knihy sú perfektne napísané, nie je tam miesto na nudu, proste to má premyslené a vie čím ma upútať čitateľa aj keď je starší.
Myslím, že trojka, kniha aj film patri k najlepším ale neviem prečo. Proste je :-).