štvrtok, 4. júla 2013

RECENZIA: Darynda Jonesová - Prvý hrob napravo

Autor: Darynda Jones
Originálny názov: First Grave on the Right
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 280
Rok vydania: 2011
Séria: Charley Davidson
Hodnotenie na Goodreads: 4.10
Hodnotenie: 4,5/5

Anotácia: V jednu noc boli zavraždení traja právnici, ktorí obhajovali muža obžalovaného z vraždy chlapca... Mladá, krásna a inteligentná súkromná detektívka Charley Davidsonová, hlavná postava románovej prvotiny Daryndy Jonesovej, obľubuje sarkazmus a od bežných ľudí sa odlišuje tým, že odmalička dokáže vidieť zomretých a komunikovať s nimi. Túto výnimočnú schopnosť využíva pri spolupráci s políciou, konkrétne so svojím strýkom, na riešení prípadov vrážd. Je totiž veľkou výhodou, keď môže obeti klásť otázky. V rámci výkonu svojho neoficiálneho „povolania“ smrtky pomáha Charley zosnulým, ktorí z nejakého dôvodu uviazli na polceste, prejsť na onen svet. A popritom detektívka Charley Davidsonová rieši záhadu vlastného súkromia: Kto je ten neuveriteľne vzrušujúci muž, vlastne nadprirodzená bytosť, čo sa objavuje v jej snoch a miluje sa s ňou?

Charley Davidsonová je súkromná detektívka, čašníčka a smrtka.  Pomáha uviaznutým mŕtvym prejsť na druhú stranu.  V snoch sa jej ukazuje tajomný Reyes, ktorého stretla iba raz a oslovuje Dutch. Za jednu noc zavraždia troch právnikov a ich duchovia za ňou prídu. A ako konzultantka polície  a svojho strýka musí tento prípad vyriešiť. No lenže je poriadne zamotaný a Charley sa dostane do problémov, no vždy jej pomôže Reyes. Čo sa stane keď sa dcéra neba a syn pekla zaľúbia?
Skvelá kniha! Strašne sa mi páči autorkin štýl. Je to veľmi dobre napísané, síce je tam trošku veľa postáv, ktoré sa len tak zjavia.  Preto 4,5.  Hlavná hrdinka obľubuje sarkazmus, čo je super, lebo tomu dodáva vtip a smejeme sa celú knihu :-). Charley je úžasná, nedá sa zmiasť  a od práce ju nič neodtiahne. Reyes, to je trochu iná kapitola, ten chlap je proste perfektný aj keď má trošku málo priestoru, čo ale stačí aby ste zistili, že ju super.  Ďalej je tam veľa super postáv, ako napríklad duchovia mŕtvych právnikov...
Obálka je skvelá, páči sa mi tá kosa a smrtka v bielom. je veľká škoda, že ďalšie časti tejto série nie sú preložené do slovenčiny. Sprostá predajnosť! Možno sa vrhnem na ďalšie diely v angličtine, no uvidíme...
Túto knihu som mohla čítať už dávno ale ja som stále odkladala a pritom ona je taká dobrá. No nie som ja krava? Som a poriadna! Pre mňa to naozaj originálny nápad a veľmi sa mi páči a hlavnú hrdinku zbožňujem!
Túto knihu si odporúčam prečítať, budete sa smiať a určite sa vám bude páčiť!
PS: Dúfam, že sa vám páči obrázok :-).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára