nedeľa 14. júla 2013

RECENZIA: Cassandra Clare - Mechanický anjel

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: The Clockwork Angel
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 400
Rok vydania: 2013
Séria: Pekelné stroje
Hodnotenie na Goodreads: 4.27
Hodnotenie: 5/5

Anotácia: Šestnásťročná Tessa Grayová sa vydáva na dlhú zaoceánsku plavbu, aby vo viktoriánskom Anglicku našla brata. V Londýne plnom upírov, bosorákov a iných nadprirodzených bytostí, ju čaká doslova hrôza. Útočisko nájde u Tieňolovcov, ktorí jej prisľúbia pomoc, ak im na oplátku poskytne svoje tajomné schopnosti. Tessu očaria najmä dvaja najlepší priatelia: Jem, za ktorého peknou tvárou sa skrýva temné tajomstvo, a modrooký Will, ktorý od seba všetkých odháňa štipľavými komentármi a nevyspytateľnými náladami. Tessa pochopí, že si bude musieť vybrať, či zachráni brata, alebo pomôže novým priateľom zachrániť svet a že láska je to najnebezpečnejšie kúzlo zo všetkých.

Tessa Greyová po smrti tety odchádza z New Yorku do Londýna k bratovi.  No v prístave ju miesto brata čakajú pani Darková a Blacková, temné sestry, ktoré tvrdia, že ich poslal jej brat a Tesse povedia, že má zvláštnu schopnosť. Tessa sa totiž vie premeniť na hocikoho, ale tejto schopnosti netuší a sestry ju trénujú aby sa mohla vydať za tajomného Magistra. Tessa chce ujsť a tesne pred svadbou, prídu ku sestrám Tieňolovci a Tesse pomôžu. Tessa spozná ironického Willa, ktorý nič neberie vážne a je drzý. Tessa zostáva v Inštitúte a spozná Jema, Willovho najlepšieho priateľa.  Je tu hrozba od Magistra a jeho armády automatonov a Tieňolovci sa musia brániť? Podarí sa im zničiť Magistra?

Zaujímavá kniha, nevedela som čo mám čakať. Ale veľmi ma to lákalo a čítala som pozitívne recenzie. Je to iné ako Nástroje smrteľníkov a po dočítaní som rozmýšľala, či sa mi to páčilo rovnako ako Mesto kostí.  Rozmýšľala som nad hodnotením a zvažovala som 4 alebo 5, ale knihy na 4 hviezdičky sú podstatne slabšie tak určite dávam 5.
Tessa je taká zraniteľná a moc neviem čo si mám myslieť o hrdinke z 19. storočia. Predsa, len iná spoločnosť a zvyky. Zato Will ten sa mi páčil aj keď na konci ma vytočil. Jem bol iný taký jemnejší a ľudskejší a neviem, ktorého z nich by som si vedela predstaviť pri Tesse.  To ešte uvidím :-).
Ako vždy Cassandra Clare nesklamala a bolo to napísané perfektne! Neviem sa dočkať druhého dielu.  Som zvedavá ako to pôjde ďalej. 
Milujem obálku, milujem, milujem, milujem! Je strašná škoda, že ten obal sa ľahko ničí a mne sa už trošku v taške odral :-(. Ale aj bez obalu je knihy krásna, to ma úplne dostalo a patrí k najkrajším knihám aké mám!
Knihy určite odporúčam je skvelá a nebude sa chcieť vzdať svete Tieňolovcov!

2 komentáre:

  1. Teším sa na čítanie :3
    Konečne niečo dobré! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Musím povedať , že táto trilógia bola najlepšia akú som kedy čítala a nebojím sa povedať , že aj akú kedy čítať budem .... Will bol užasný. Koniec trilógie bol romantický/ smutný .. Proste je to kolobeh života... Treba to proste prečítať a vtiahne vás to tak , že keď nebudete pri tých stránkach a čítať bude vás triasť od nervozity a nedočkavosti :D BEST TRILOGIA :D

    OdpovedaťOdstrániť