streda, 12. júna 2013

RECENZIA: Paullina Simonsová - Medený jazdec


Autor: Paullina Simmons
Originálny názov: The Bronze Horseman
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 656
Rok vydania: 2003
Séria: Tatiana & Alexander
Hodnotenie na Goodreads: 4.41
Hodnotenie: 7/5

Anotácia: Dve sestry, Táňa a Dáša, žijú v malom leningradskom byte, kde sa v dvoch izbách tiesni sedem ľudí troch generácií. Dáša je zubná asistentka, sedemnásťročná Táňa je práve po maturite a cez leto pracuje pri triedení príborov v Kirovovom závode. Deň, keď Hitler zaútočí na Sovietsky zväz, je pre ňu dvojnásobne pamätný. Je to začiatok vojny a dlhej strastiplnej púte, na ktorej stratí celú rodinu, a zároveň deň, keď stretáva svoju prvú lásku. Na pozadí ťažkých vojnových udalostí a blokády Leningradu sa upevňuje tajná láska Táne k Alexandrovi, ktorý sa svojou láskavosťou, rozhodnosťou a sebadôverou líši od väčšiny ruských mužov.

Leningrad 1945. Nemci úspečte blokujú všetky úspešné cesty k Leningradu. No tu počas vojny sa sedemnásťročná Tatiana Metanovova zamiluje do vojaka Alexandra Belova. Alexander sa však predtým zaplietol s jej sestrou Dášou, no nemôže sa s ňou rozísť a verejne sa priznať ku vzťahu s Táňou, tak sa schádzajú tajne. Táňa musí znášať nadbiehanie Alexandrovho priateľa Dimitrija. Jej dvojča Pašu pošlú rodičia do tábora v Tolmačeve aby nebol uprostred vojny, no Nemci napadli aj Tolmačevo a Táňa sa rozhodne Pašu nájsť. Hrozí jej smrteľné nebezpečnstvo a Alexander sa ju rozhodne nájsť, čo sa mu podarí keď ju vytiahne spod zbombardovanej budovy. Keď sa vrátia do Lenningradu, Tatiana sa lieči, no keďže prichádza zima, prituhuje. Tuhá Leningradskú zimu sa podarí prežiť iba Táni a Dáši a Alexander ich evakuuje preč.  Cestou za záchranou Dáša zomrie na tuberu a Táňa zostáva sama. Alexander o svojej milovanej nič nevie ale nakoniec ju nájde ale je naštvaný ale zároveň šťastný. Vydrží ich láska?

Skurvene perfektná knihy! Som z nej totálne mimo, hlavne z toho konca. Som šťastná z Tatiany, ale čo Alexander? Ja chcem druhý diel, nechcete mi ho niekto požičať :-)? Tento príbeh je taký silný, úžasný a určite každého dostane. Jednoducho ma to zabíjalo a som na tom závislá. Sále na to myslím,  Šura kde si? 
Dej bol skvelý, hlavne tá prvá časť v Leningrade. To Lazarevo bolo zvláštne, bolo tam moc sexu. A obidvoch by som občas najradšej prizabila! Keď Táni začala umierať rodina, boli mi to ľúto ale chcela som aby zomrela aj Dáša. Síce ruštine, prezývkam nerozumiem a ani Rusko rada nemám, teda až doteraz lebo sa mi začalo veľmi páčiť a chcem si prečítať niečo ruské a naučiť sa rusky. A just chcem! :-) Asi napíšem autorke e-mail o tom akú úžasnú knihu napísala. Je som závislá na histórií a dejepise, takže mi to pomohlo lepšie pochopiť blokádu, a čoraz viac si uvedomujem, že vojna bola totálne zbytočná fraška. Inak čítala som to v slovenčine ale obálku som nezohnala, lebo jej veľkosť je dostupná ako 2x3 cm a nikde inde nie je. 
Túto knihu si zamilujete, budete pri nej zúriť, nadávať ale predsa len sa vám bude páčiť. Aj keď pravdepodobne prídete o nervy, prajem pekné čítanie!
PS: Dajte mi vedieť o či o tom myslíte :-).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára