RECENZIA: Miroslava Varáčková - Sprevádzačka

Rok vydania: 2011
Hodnotenie na Goodreads: 3.17

Anotácia: Som ako milióny ostatných dievčat v mojom veku. Teda, vždy som si to myslela. Až do dňa, keď som spoznala svoje poslanie.
Počujem volania slabých, dotýkam sa obnažených duší a pomáham... zomrieť.
Som sprevádzačka, a pritom jedna z vás. Obyčajná, ustráchaná a
zaľúbená do toho najlepšieho človeka na svete.

Tajomný príbeh študentky, ktorá po prekonaní ťažkej virózy začne počuť volania mŕtvych. Zo začiatku je vystrašená, obáva sa, či netrpí psychickou poruchou, no keď spoznáva Daniela, zisťuje, že všetko môže byť úplne inak, ako našepkáva rozum.
Osud ju pripraví o priateľku, zavedie do kláštora hlboko v tmavých lesoch, postaví zoči-voči smrti a dá jej na vlastnej koži pocítiť, ako chutí bezmocnosť. Sprevádzačka je kniha plná mystiky, napätia, hľadaní vlastnej podstaty a lásky.

Nemôžeš spasiť svet, ani zachrániť ľudí pred ich osudom. Tvojím poslaním je len pomôcť, aby sa necítili opustení a stratení v hlbokej beznádeji.

Študentka rada po prekonaní radky začína počuť čudné hlasy. Jej najlepšia priateľka Iva z baru odíde s neznámym chalanom a už sa nevráti. Radka sa o ňu strachuje a tiež aj jej rodičia. Na praxi spoznáva medika Daniela. Ten v nej vyvoláva pocit bezpečia a prezradí mu, čo ju trápi. Daniel jej vysvetlí, že nie je blázon a hlasy počuje preto lebo je Sprevádzačka. Jej úlohou je pomôcť umierajúcim, ktorý nechcú zomrieť.  Radka zistí, že k danielovi ju ťahá nie len priateľstvo a s Danielom je to rovnako. Radka začína počuť aj hlasy jej kamarátky Ivy a rozhodne sa ju zachrániť.  S Danielom sa vydajú nájsť ju, podarí sa im to?

Zaujímavé, veľmi osobité a nápadité.  Originálny nápad, aspoň na slovenskú literatúru. Páčil sa mi nápad, zápletka aj keď bolo trošku chaoticky a zvláštne napísané.  Páčil sa mi Daniel, taký hrdina jednoducho. Radka trošku menej aj keď odvahu mala ale bola aj strachopud. :-) Keď to porovnám s autorkinou knihou Prežila som  svet a to sa mi páčilo určite viac, myslím, že viac ľudí je na tom rovnako. Ale teším sa na ďalšie knihy, lebo vyzerajú zaujímavo a dobre. Ale obálka sa mi páči strašne strašne moc. A neviem prečo :-). Túto knižku určite odporúčam, bude sa vám páčiť a ja dávam 3,5/5!