pondelok, 3. júna 2013

RECENZIA: Kristin Cashore - Výnimočná

Autor: Kristin Cashore
Originálny názov: Graceling
Vydavateľstvo: Ediposs
Počet strán: 416
Rok vydania: 2009
Séria: Sedem kráľovstiev (Graceling Realm #1)
Hodnotenie na Goodreads: 4.12
Hodnotenie: 5/5

Anotácia: Dej sa odohráva v krajine, kde sa rodia ľudia so zvláštnou schopnosťou, výnimočným obdarením. Ostatní sa ich boja, pohŕdajú nimi, alebo ich zneužívajú. Hlavná hrdinka románu Katsa bola obdarená schopnosťou, ktorou sama pohŕda. Je výnimočná v zabíjaní. Jej život ovládol strýko Randa, kráľ Middlensu. Mala zaňho vykonávať nekalú prácu, trestať, mučiť alebo zabíjať každého, kto sa mu znepáči. Keď sa prvý raz stretla s princom Poom, ktorý bol obdarený schopnosťou bojovať, nemala ani tušenie, ako sa zmení jej život. Nikdy by jej ani na um nezišlo, že sa stane jeho priateľkou. Nikdy by si ani nepomyslela, že sa dozvie celú pravdu o svojom výnimočnom nadaní, príšernom tajomstve, ktorým by dokázala zničiť všetkých sedem kráľovstiev.

Sedem kráľovstiev. A práve v nich sa rodia ľudia zo zvláštym obodarením. Mladá Katsa je neter kráľa Randu z Meddlensu a má schopnosť zabíjať. Za svojho strýka vykonáva všetky vraždiace a trestajúce úkony. Keď stretne princa Poa jej život sa zmení od základov. Rozhodne sa vzoprieť Randovi a spolu s Poom, ktorý je tiež výnimočný opustiť Middlensu. Spoločne sa vydajú hľadať únoscu jeho starého otca. Rozhodnú sa ísť do kráľovstva kráľa Lecka, za ktorého je vydatá Poova teta.  Cestou tam zistia, že kráľ Leck je tiež výnimočný a ovláda mysle svojich poddaných a chce ovládnuť aj svoju dcéru Bitterblue. Katsa sa nechce nikdy vydať ale Po ju miluje a on jej tiež nie je ľahostajný. Cestou uvidia ako kráľ Leck zabije svoju ženu a musia nájsť schovanú Bitterblue. Podarí sa im nájsť Bitterblue a ochrániť ju pred Leckom? Zabijú Lecka? A Po a Katsa, budú spolu?


DOKONALÉ!!! Ja nechápem samu seba prečo som s touto knihou tak čakala. Ja som ju totiž začala čítať kedysi dávno, kedy mi ju odporúčala kamarátka, že je to perfektné. Vrátila som jej to s tým, že ma to nebaví. Ale teraz som to prečítala takým šupom, že až. Mala som dokonca približne asi dvesto strán a nešla som spať kým som to nedočítala, čo bolo po polnoci. Keď som bola asi 50 strán od konca moja reakcia bola, že Sakra a čo teraz? Úplne ma to dostalo. Katsa a jej schopnosti sa mi veľmi páčila, jej charakter a tá jej zmena bola super. Túžim mať jej schopnosti a poriadne ich využiť :-). Trochu som sa zasmiala, keď tam bola spomenutá rastlinka, ktorá slúžila ako antikoncepcia :-). Po, ďalší super hrdina, do ktorého som sa zbláznila. To ako sa na konci nevzdal sa mi veľmi páčilo. Ale to meno, to je ako Kung-Fu Panda. :-) Je to perfektná kniha, plná napätia a asi si otrieskam hlavu o stenu za to, že som ju nečítala skôr. Neviem sa dočkať druhej a tretej časti! Obálka je nádherná, len roh, že bestseller mi lezie na nervy. Určite túto knihu zaradím do mojej Top 10-ky, kde je asi dvadsať kníh, lebo je skvelá. Ten svet ma úplne ohúril a vtiahol dnu a bola som ďaleko od toho skutočného. 
Vrelo vám túto knihu odporúčam,je skvelá a určite vás ohúri!

2 komentáre:

  1. Ja som prebaly vyhodila práve kvôli tomu rohu 8D
    Skvelá kniha, som veľmi rada, že sa ti páčila 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Je to skvelá kniha, práve o nej píšem prácu do školy. :)

    ( nedotknutelna.blogspot.sk)

    OdpovedaťOdstrániť