RECENZIA: Jenny Downhamová - Skôr než zomriem

Autor: Jenny Downhamová
Originálny názov: Before I die
Počet strán: 264
Rok vydania: 2009
Hodnotenie na Goodreads: 3.87

Anotácia: Každý z nás vie, že raz zomrie. Lenže v šestnástich to nečaká nikto.

Smrteľne chorej Tesse Scottovej zostáva iba niekoľko mesiacov života a ona sa rozhodne prežiť ich absolútne naplno. Nechce byť ukrátená o nič, čo život ponúka jej zdravým rovesníkom. Číslo jeden na jej zozname je sex. A začať chce dnes večer.

Splniť si túžbu nebýva ľahké a zakaždým je tu riziko, že namiesto radosti zažijeme rozčarovanie. A niekedy si nás šťastie vystriehne vo chvíli, keď ho najmenej čakáme.

Tento nevšedný román o neskrotnej túžbe žiť a milovať tvárou v tvár vlastnej smrti je vášnivou oslavou života.

Tessa je chorá. Má rakovinu a od smrti je delí len pár mesiacov a preto si spraví zoznam veci, ktoré chce ešte pred smrťou spraviť. Sex. Ukradnúť niečo. Zamilovať sa. Aj toto patrí do jej zoznamu. Spoznáva svojho suseda Adama, do ktorého sa zamiluje. On jej pomáha a trávia spolu čas. Tessa sa snaží žiť naplno a spraviť všetko zo zoznamu. No času ju málo a rakovina sa šíri. Podarí sa jej splniť zoznam? Prečítajte si neskutočne krásnu a smutnú knihu!

Nádherná kniha, už dlhšie som si ju chcela prečítať a to kvôli tomu, že so videla film (Now is Good - Dakota Fanning, Jeremy Irvine, písala som na ňu recenziu). Kniha má silný príbeh ale prakticky som už vedela o čo ide. Je to dobre napísané, charaktery sú skvelé  - najviac sa mi páčil Adam a Tessa. Rakovina je veľmi smutná vec a strašne ma štve, že na ňu ešte nenašli liek. Teraz si dám trošku pauzy od takýchto kníh, lebo by som vyrevala ročnú zásobu sĺz. Obálka sa mi moc nepáči,originál je krajší. Mala som ju požičanú z knižnice a tá kniha bola made in rozsyp sa! Hrozné ako niekto zachádza s knihami.
Je to skvelá kniha, určite ju odporúčam prečítať si ju ale je vypredaná, čo je škoda a bude sa vám páčiť.