RECENZIA: Ján & Robert Bryndza - Mrcha Hollywood

Autor: Ján & Robert Bryndza
Názov: Mrcha Hollywood (dostupné aj v angličtine)
Vydavateľstvo: Marenčin PT
Počet strán: 287
Hodnotenie na Goodreads: 3.96

Anotácia: Skutočný príbeh o slovenskom chalanovi Jánovi, stylistovi, ktorý ide do Hollywoodu za lepším životom a naplnením svojich snov. Na úspech má všetky predpoklady.Svetoznáma hollywoodska herečka si ho najme ako stylistu. Je to však obyčajná depresívna využívačná mrcha. Spriatelí sa s bohatým homosexuálnym párom, ktorý pretláča svoju hroznú kozmetickú značku, hoci ju sami nepoužívajú. Spolupracuje s asistentom filmovej hviezdy, ktorý je na pokraji kolapsu zo snahy preraziť v Hollywoode. Ako dopadne jeho obrovské dobrodružstvo v prostredí plnom intríg a využívania? Príbeh o tom, ako to skutočne funguje za bránami víl hollywoodskych hviezd a v šoubiznise vôbec.

Slovenský stylista Ján odišiel do Hollywoodu nájsť lepší život. Kvôli práci sa rozišiel s priateľom Robertom. V L. A. chce nájsť prácu stylistu a náhodou stretne párik homosexuálov Dereka a Hilaryho, ktorí ho zoznámia s herečkou Veronicou Madison. Tá mu prisľúbi prácu jej stylistu. s jej ponukou to je ako na horskej dráhe, lebo je na mizine a má málo práce. Jano zažíva sklamania, Derek a Hilliary ho využívajú na prerazenie svojej kozmetiky a stále miluje Roberta. Nakoniec sa predsa z Jána stane jej stylista pre Oscary a nový film. Ale Hollywood je mrcha a iba mrchy v ňom vedia chodiť.

Táto kniha je naozaj dobrá, veľmi sa mi páčila, veď koľko Slovákov môže povedať žil som v Hollywoode a obliekal som známu herečku. Ján Bryndza patrí medzi týchto vyvolených. Napísať niečo takého muselo stáť dávku odvahy.  Predsa len hovoriť svoje aj nie práve dobré zážitky niečo stojí. Po prečítaní každý polemizuje, kto je tá herečka, ktorú obliekal. Ja asi viem kto to je, ale len hádam a tak vám to nepoviem. Je to strašne dobre napísané, tak život, moderna s tými správnymi nadávkami :-). Dereka a Hillaryho som som kopala, že by leteli, rovnako ako aj Veronica, hoci mi jej bolo občas ľúto je to  mrcha. Určite Janovi rozumiem prečo odtiaľ odišiel, ja by som asi každého druhého posielala do p***. Obálka je super, tan názov tam je skvele zakomponovaný. Dobre sa číta, je to ľahké, svieže a proste sa mi to páčilo. Keď som to čítala, normálne ma to odcudzovalo pred odchodom do USA (hádam sa mi to raz podarí).
Určite vám túto knihu odporúčam, keď ju porovnám s Coco Pinchardovou, je to trošičku slabšie ale stále výborné. Som zvedavá s čím prídu Bryndzovci najbližšie.

"Šťastie ste vy a človek, ktorého milujete."
- Mrcha Hollywood