RECENZIA: Stephenie Meyer - Hostiteľ

Originálny názov: The Host
Vydavateľstvo: Tatran
Počet strán: 615
Rok vydania: 2013 (#2)
Séria: The Host (#1)
Hodnotenie na Goodreads: 3.86

Anotácia: Melanie Stryderová odmieta opustiť svet. Náš svet sa stal terčom invázie neviditeľných nepriateľov. Ľudia sa stali hostiteľmi týchto votrelcov. Prišli o mysle, zatiaľ čo ich ľudské telá zostali nedotknuté a bez očividných zmien pokračujú v živote. Väčšina ľudstva podľahla.

Melanie, jedna z posledných „divých“ ľudských bytostí, ktoré prežili, sa dostane do zajatia a je presvedčená, že to znamená jej koniec. Pútničku, votreleckú „dušu“, ktorú vložia do Melaninho tela, varujú pred nebezpečenstvami, ktoré predstavuje život vo vnútri ľudského tela: pred ťažko zvládnuteľnými emóciami, presýtenými zmyslami, priveľmi živými spomienkami. Na jednu z ťažkostí však Pútnička nebola pripravená vôbec: bývalá obyvateľka jej tela odmieta vzdať sa vlastníctva svojej mysle.

Pútnička pátra v Melaniných myšlienkach a dúfa, že sa dopracuje až k príčinám pretrvávajúceho odporu, ktorý im ľudia jednostaj kladú. Namiesto toho však Melanie zaplní myseľ Pútničky predstavami muža, ktorého Melanie miluje – Jareda, človeka, ktorý žije kdesi v úkryte. Pútnička nie je schopná vyslobodiť sa z objatia túžob svojho tela a začína túžiť po mužovi, ktorého – ako jej káže jej úloha – má odhaliť. Sily, ktoré sú mimo nich, nakoniec premenia Pútničku a Melanie na nedobrovoľných spojencov. Spolu aj podniknú nebezpečné a neisté pátranie po mužovi, ktorého obe milujú.

Zem osídľujú duše a na Zemi zostali len málo ľudí. Melanie Stryder spolu s bratom Jamieim vzdorujú a myslia si, že zostali sami dvaja až narazia na Jareda. Melanie s Jaredom sa do seba zamilujú no dušiam sa podarí Melanie zajať a do jej tela vtelia Pútničku.  Melanie jej však vzodruje tak tak v jej tele žijú spoločne.  Melanie Pútničku presvedčí aby ušla k jej strýkovi Jebovi. Pútnička s ňou súhlasi a vydajú sa na púť púšťou. Nájde ich, dokonca aj Jareda s Jamieim, no nikto jej neverí a myslia si, že ich chce prezradiť Pátračom. Jeb im však nedovolí zabiť ju no chvíľu ju väznia a ono Vanda, ako Pútničku nazvú si zaslúži ich dôveru aj keď Kyle s bratom Ianom sa ju pokúsia zabiť. Jared ju neznáša, no Ian svoje skutku oľutuje zamiluje sa do Vandy, no Melanie stále miluje Jareda. Pomôžu im nájsť spôsob ako zbaviť duší, no čo spraví Vanda a čo sa stane s Melenie?

WOW! Táto kniha sa mi veľmi páčila, bola skvelá možno lepšia než Twilight ale rovnako dobrá určite. Ja už som ju začala čítať kedysi dávno, dávno ale zavrela som ju lebo ten začiatok je trochu problém ale keď sa prehryznete približne takou prvou stovkou zistíte ako sa vám to páči. Neviem čo by som s tou knihou robila, keby som si najprv nepozrela film a skončilo to tak ako s Hrami o život (na tie som šla do kina bez toho aby som vedela o čom to je) a milujem Hostiteľa. Táto kniha ma nútila byť naozaj dlho hore napríklad minulú sobotu som čítala do jednej. Strašne sa mi páčia postavy tejto knihy, Jared a Ian - lepšie ich Meyerová vymyslieť nemohla a taktiež Melanie a Vanda :-).  Milujem tú obálku to oko je perfektné aj keď ja som to čítala s filmovou obálkou ale kedysi keď som to skúšala tak s tou originálnou.
Veľmi vám túto knihu odporúčam, nevzdajte to s ňou a čítajte ďalej a zistíte aká je super :-).  Ja si ju určite zaradím do rebríčku Top 10  a možno aj vy :-).
PS: Ďakujem Ninuš za to, že mi túto knihu požičala a za tie naše Hostiteľovské rozhovory :-)