RECENZIA: Soňa Rebrová - Ema

Vydavateľstvo: Evitapress
Počet strán: 264
Rok vydania: 2010
Hodnotenie na Goodreads: 4.29

Anotácia: Skutočný príbeh o tom, že nádej umiera posledná. Ale predsa umiera.

Najkrajšie zážitky sa ženám matkám vždy spájajú s deťmi. Čo však prežíva mama, keď jej malej dcérke diagnostikujú rakovinu?

Ivana žije spokojným a vyrovnaným životom a dokáže si ho vážiť - má staršiu dcéru Vanesu z prvého manželstva a malú Emku s novým partnerom, so všetkým jej pomáha jej mama. Obyčajné všedné šťastie sa otrasie v základoch, keď trojročnému dievčatku objavia nádor na mozgu. Pre Ivanu sa domovom stáva detská onkológia a najbližšími ľuďmi personál nemocnice. Priatelia sa diagnózy jej dcérky desia a jeden po druhom ju opúšťajú.

Po prvej ťažkej operácii sa Emkin stav zlepší, nádej, že sa úplne vylieči, však trvá len krátko. Do krízy sa dostáva aj Ivanin partnerský vzťah...
Príbeh opierajúci sa o skutočné udalosti, o reálne osudy umierajúcich detí a ich rodičov, ktorým pomáha nezisková organizácia Plamienok.

Ivanin pokojný život sa obráti o 360° keď zistia jej trojročnej dcére Eme rakovinu - nádor na mozgu. Jej dcéru musia operovať a nádor odstrániť. Po zotavení to vyzerá, že rakovina zmizla ale po pár mesiacoch je späť a nádory sú dva. Nasleduje ďalšia operácia, no nádor je zas spať a preto musia ísť na špeciálnu operáciu do Prahy. Medzitým Ivanu opustí Emin otec, svokrovci ju potápajú kde sa dá, no Ivana sa nevzdáva a za pomoci doktorov bojuje o svoju dcéru.
Podarí sa operácia v Prahe a Ema sa vylieči? Prečítajte si neskutočne smutný príbeh o nádeji, ktorá umiera posledná...

Ja som revala... Je to strašne silná, dojímavá a krásna kniha! Nechápem ako som s ňou mohla tak dlho čakať, však mi doma stála vyše mesiaca. A navyše som ju začala čítať ešte v ten večer ako som si rozčítala Skôr než zomriem, no dočítala som najprv túto knihu. Rozčítať si dve knihy o rakovine, to je rozum čo...  Nič na tom nemení, že tam boli veľmi silné momenty a pravidelne mi tiekli po tvári slzy. Aká sviňa dokáže byť život, že? Kým my tu riešime blbosti, ľudia zomierajú... Materinská láska je taká veľká, aj tom je táto knižka (mami ďakujem ti).Obdivujem autorku, že sa na takého niečo dala, predsa len je to citlivá téma a navyše tam boli skutočné a pravdivé veci.
Odporúčam si prečítať túto knihu, mne osobne sa veľmi páčila a radím ju medzi najlepšie Evitovky, je perfektná a bude sa vám páčiť!