RECENZIA: Pat Walsh - Crowfieldska kliatba

Autor: Pat Walsh
Originálny názov: The Crowfield Curse
Počet strán: 240
Séria: Crowfield Abbey
Hodnotenie na Goodreads: 3.80
Hodnotenie: 4+/5

Anotácia: Will vie o tajomstve. Ďaleko v lese, niekde za opátstvom, v ktorom žije, je hrob. A pod snehom leží niečo, čo malo žiť naveky. Ale Will nie je jediný, kto o tom vie. Niekto ďalší ho pozoruje... Vo Willovom svete ožíva stredoveká mágia, lesní ľudia, zvláštni svätci a kliatby a povery dávnoveku. Chcete vedieť, čo sa stane, keď pochováte anjela? Radšej však nečítajte potme.

Štrnásťročný Will vie o tajomstve, ktorú sužuje Crowfieldske opátstvo. Pred sto rokmi pochovali mnísi v lese mŕtveho anjela a všetci sa na to snažia zabudnúť a nechodia na to konkrétne miesto.  Will nájde v lese zraneného hoba, ktorého pomenuje brat Walter a rozhodne sa mu pomôcť. Do opátstva prichádza tajomná pán Jocobus Bone so svojím sluhom Shadlokom. Will sa dozvie, že pán Bone je malomocný a zakliaty škriatkami.  jeho sluha Shadlok sa snaží nájsť miesto kde je pochovaný anjel, no Will netuší prečo. Pomôže Will Shadlokovi? Ako táto napínavá kniha skončí?

Super kniha, ktorá sa mi veľmi páčila. Čakala som niečo iné, určite nie príbeh zo 14. storočia. Postavy boli skvelé, perfektné charaktery a väčšina z nich bola dobrá, čo oceňujem. Obálka krásna, veľmi sa mi páčila už na prvý pohľad. Teším sa na druhý diel, tak dúfam, že ho na Slovensku čo najskôr vydajú. Je to útla kniha s väčšími písmenami, tak sa číta ľahučko a rýchlo a ani sa nenazdáte a ste na konci.  Páčilo sa mi ako autorka opísala to obdobie 14. storočia. To s tým hrobom a jeho vykopaním, to nie je moja šálka kávy, predsa len je to trošku strašidelné.  Predsa len to prostredie kláštora, dediny aj ľudí. Nie je to úplne na päť z piatich, skôr na takých 4+ a tak to aj hodnotím. Určite túto knihu odporúčam, mne osobne sa veľmi páčila a možno sa vám zapáči tiež :-).