RECENZIA: Paolo Coelho - Brida

Autor: Paolo Coelho
Originálny názov: Brida
Počet strán: 224
Rok vydania: 2009
Hodnotenie na Goodreads: 3.44
Hodnotenie: 3/5

Anotácia: Rozprávanie o mladej Írke Bride a jej túžbe po poznaní. Na svojej ceste stretne Brida múdreho muža a ten ju naučí, ako treba prekonať strach, a ženu, ktorá ju naučí tancovať na skrytú hudbu sveta. V Bride vidia dar, ale ona sama musí prejsť cestou objavenia. Na ceste za osudom sa Brida snaží nájsť rovnováhu medzi svojimi vzťahmi a svojou túžbou zmeniť sa.

Skutočný príbeh jednej z najmladších učiteliek čarodejníckej tradície je vyrozprávaný rovnakým rozprávačským štýlom, ktorému dielo Paula Coelha vďačí za široký ohlas na celom svete. Rozpráva o prvých krokoch vtedy dvadsaťjedenročného dievčaťa, ktoré sa jedného dňa rozhodlo, že svoj osud spojí s tajomstvami mágie.

Príbeh o láske, tajomstve a odvahe.
Príbeh o duchovnej stránke lásky a erotickej stránke duchovna.

Mladá Írka Brida sa rozhodne stať bosorkou a preto vyhľadá Mága - Majstra, ktorý jej ukáže Tradíciu Slnka a spozná Wiccu, ktorá jej ukáže Tradíciu Luny.  Brida sa učí cestou mágia v čom jej pomáha jej priateľ Lorens. Prechádza skúšmi, objavuje svoj dar a zistí, že Mág je jej Druhá časť. Medzi nimi dvoja zahorí plameň láska, no Brida sa rozhodne zostať s Lorensom a venovať sa mágii.

Zvláštna kniha. Už dlhšie som si ju chcela prečítať, ale až teraz sa mi dostala do rúk. Očakávala som viac a trošku ma sklamala. Bola zaujímavá ale nezáživná, nič také čo by strhlo. Coelho je skvelý spisovateľ, ale jeho knihy nepatria k tým, ktoré by som musela mať všetky prečítané. Čítala som jeho Jedenásť minút a to sa mi páčilo viac, bolo to zaujímavejšie. Myslela som si, že Brida sa mi bud epáčiť viac a donúti ma prečítať si jeho ďalšie knihy. NO ale musím uznať, že táto kniha má krásne myšlienky. Coelho použil citát od Tolstoja,ktorý sa mi veľmi páčil: :Práve tvoja rodná dedina ti dá univerzálnu moc". Zaujímavé, nad touto knihou sadá naozaj zamyslieť. A tak ako je napísané na obálke: Práve cez lásku sa od počiatku vekov všetci pokúšame pochopiť tajomstvá vesmíru.  Skúste túto knihy, možno sa vám bude páčiť viac ako mne a možno menej, je to vec názoru. OSm zvedavá, čo na túto knihu hovoríte vy, tak mi dajte vedieť :-).