utorok, 21. mája 2013

RECENZIA: Neil Gaiman - Americký bohovia

Autor: Neil Gaiman
Originálny názov: American Gods
Počet strán: 472
Hodnotenie na Goodreads: 4.10

Anotácia: Keď rôzne národy prišli do Ameriky, priviedli so sebou aj svojich bohov – pohanských bôžikov a démonov, ktorým nadprirodzenú moc dávala viera ich uctievateľov. Ľudská spoločnosť sa však rokmi zmenila, uctievačov ubudlo, bohovia upadali do zabudnutia a nakoniec sa z nich stali žobráci, podvodníci, veštci či robotníci na jatkách. Ich miesto zaujali božstvá, ktoré uctieva moderný človek: Auto, Médiá, Mesto, Cesta, Svet a iné.
Príbeh sa začína, keď hlavného hrdinu Tieňa prepustia z väzenia a vstúpi do sveta, čo je obrátený naruby. Jeho manželka je mŕtva a záhadný cudzinec pán Streda mu ponúkne prácu. Navyše ho varuje pred prichádzajúcou búrkou – bojom o Ameriku.

Tieňa prepúšťajú z väzenia, teší sa domov za manželkou no ešte predtým sa dozvie, že jeho žena zomrela. Pri autonehode s jej milencom.  Tieňa vyhľadá tajomný chlap Streda a prehovára ho aby pre neho pracoval. Tieň súhlasí a dostáva sa do svete všetkých pohanských bohov akých si ľudia vymysleli. Nad Americkou sa schyľuje búrkové mračno - vojna o Ameriku, postaví sa Tieň sa správnu stranu a zabráni boju?

"Tvoja žena zomrela s vtákom môjho muža v ústach, Tieň."

Zaujímavé... Nie je to môj štýl, je to urban fantasy a nemusím také knihy. Celkom sa mi to páčilo ale bolo to iné.  Niektoré časti boli úžasné, niektoré menej ale je to skvele napísané. Tá obálka je nádherná, v Slovarte sa s tým krásne vyhrali. Je to zvláštna kniha ale zaujímavá, veľmi sa mi tam páčil Loki :-). Áno je tam náš milovaný Loki, zloduch prvej kategórie :-). Tieň bol veľmi zaujímavý, mal svoju minulosť a na nič sa nehral. Ani poriadne neviem čo si o tejto knihe myslím ale bola dobrá, aj keď to nie je moja šálka kávy. Odporúčam si to prečítať, je to vec názoru a môže sa vám to páčiť viac. A sú tam skvelé hlášky :-).