RECENZIA: Deborah Harknessová - Príbeh čarodejnice

Autor: Deborah Harkness
Originálny názov: A Discovery of Witches
Počet strán: 552
Rok vydania: 2011
Séria: Príbeh čarodejnice (All Souls Trilogy #1)
Hodnotenie na Goodreads: 3,97

Anotácia: Vedkyňa Diana Bishopová si počas výskumu v oxfordskej Bodleianskej knižnici nevedomky vyžiada zakliaty alchymistický rukopis. Diana pochádza zo starobylého, významného čarodejníckeho rodu, no sama nechce mať nič spoločné s čarodejníctvom, zanevrela naň po smrti svojich rodičov. Preto po zbežnom nahliadnutí a pár poznámkach vráti knihu do skladu. Jej objav však spôsobí nebývalý rozruch vo svete bytostí a do knižnice sa nahrnie horda démonov, čarodejníc a upírov. Diana totiž náhodou natrafila na žiadaný, stáročia stratený poklad – a je jediná, ktorej sa podarilo prelomiť jeho zaklínadlo.

Debutujúca spisovateľka Deborah Harknessová napísala fascinujúcu knihu s prvkami histórie a mágie, romantiky i napätia. Diana je odvážna hrdinka, ktorá nájde rovnocenného partnera v úctyhodnom upírovi Matthewovi Clairmontovi. Ich spojenectvo postupne prerastie do intímneho vzťahu, porušujúceho dávne tabu. Bytosti sa nesmú medzi sebou sobášiť, aby neoslabili svoju moc, inak ich neminie krutý trest... Ako mu uniknúť a pritom sa pokúsiť o odhalenie tajomstva rukopisu, ktorý na svojich stranách sľubuje kľúče k poznaniu záhadnej minulosti aj neistej budúcnosti?

Historička Diana Bishopová skúma v oxfordskej knižnice alchymistické rukopisy a práve jeden z nich je zakliaty a nikomu sa ho nepodarilo získať už vyše sto rokov. Diana je čarodejnica a pochádza zo starého rodu čarodejníc, no je sirota, lebo jej rodičov zabili a vyrástla pri tetách a zriekla sa mágie. V knižnici ju vyhľadá významný vedec - upír Matthew Clairmont, Diana s ním najprv nič nechce mať ale zistí, že ju ochraňuje pre čarodejnicami aj upírmi, ktorý chcú získať rukopis práve cez Dianu.  Postupne sa zbližujú a zahorí plameň lásky medzi upírom a čarodejnicou.  Diana je v nebezpečenstve a tak ju Matthew vezme do Francúzska, svojej rodnej zeme ku svojej upírskej mame.

Skvelá kniha, Deborah Harknessová má skvelý štýl písania a jej kniha sa mi veľmi páčila. Vytáčali ma malé písmenká a potom mi to dlho trvalo. Charaktery postáv boli perfektné Diana, Matthew, Marcus... úžasné. Zase som sa niečo naučila z dejepisu, lebo autorka je historička a mňa to strašne baví :-). Neviem sa dočkať druhej časti, lebo táto séria je perfektná a sú tam zakomponovaní moji obľúbení upíri. Tá obálka je strašne krásna, len mne ju špatí obal z knižnice, rada by som si ju zadovážila (keď začnem kradnúť :-)) a rovno s dvojkou. Som strašne zvedavá ako táto séria skončí. Všetkým vám ju odporúčam, super sa číta a mne sa veľmi páčila a možno sa bude aj vám.