RECENZIA: Aprilynne Pike - Ideály

Auror: Aprilynne Pike
Originálny názov: Destined
Vydavateľstvo: Fortuna Libri
Počet strán: 320
Séria: Krídla #4
Hodnotenie na Goodreads: 4.21

Anotácia: Totožnosť Yuki je už známa, no Klea a jej zámery sú stále zahalené rúškom tajomstva. Odhalenie súvislostí medzi prítomnosťou zimnej víly v Laurelinej škole, zvýšeným počtom trolov v okolí avalonskej brány a ich odolnosťou proti vílím elixírom však naznačuje, že Avalon stojí zoči-voči mimoriadnemu nebezpečenstvu.

Laurel a Tamani sú pripravení brániť svoju domovinu, no našťastie v tom nie sú sami. Lojálnosť a odvaha ich ľudských kamarátov prináša Avalončanom nečakanú výhodu.

Podarí sa Laurel a jej kamarátom ochrániť víliu ríšu? Ktorý z dvoch chlapcov si napokon definitívne získa jej priazeň?

Laurel s priateľmi zistia totožnosť Yuki ale stále ich trápi Klea a Yuki im v tom nepomáha.  Klea ich napadne a Yuki unesie. Laurel, Tamani, Chelsea a David musí ujsť do Avalonu a varovať ich pred jej útokom. Do Avalonu nesmú ísť ľudia ale Jamison ich tam pustí, lebo práve David môže zachrániť celý Avalon.  Pretože iba človek môže vytiahnuť magický mex Excalibur, ktorý tam uvrhol Artuš.  David poráža trolov a pomáha tiež aj Chelsea. Klea však otrávi Tamaniho a vylieči ho iba stratený odvar. Laurel ho musí nájsť, čo sa jej podarí len jej chýba stratená prísada. No vyrieši to Chelsea, lebo je to ľudská krv. Podarí jej zachrániť Tamaniho včas? Koho si vyberie - Davida alebo Tamaniho?

Záver tejto série sa mi veľmi páčilo, rovnako ako celá séria, aj keď sto ľudí sto chutí.  Dej tak postupne gradoval, to bolo fajn. Ako ten epilóg... myslím, že ten sa páčil každému.  Mám taký divný pocit z otho, že tam autorka zakomponovala Artuša a spol to bolo také zvláštne.  Ale inak sa mi celá séria veľmi páčila a asi som aj spokojná s Laurelinim výberom, ktorý vám neprezradím aj keď som myslela, že ten druhý zostane s Chelsea. Veľmi sa mi páčilo to, že sa Yuki obetovala, to bolo krásne.
Túto knižku vám vrelo odporúčam, dovolím si tvrdiť, že bola asi najlepšia z celej série a myslím, že sa vám bude páčiť. :-)