RECENZIA: Rick Riordan - Tieň hada

Vydavateľstvo: Fragment
Počet strán: 320
Rok vydania: 2013
Séria: Kronika Cartera Kana
Hodnotenie: 5/5

Anotácia: Záverečný diel trilógie úspešného amerického spisovateľa Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona) nadväzuje na predchádzajúce diely Kroniky Cartera Kana: Červená pyramída a Ohnivý trón.

Som Carter Kane a posledný rok, čo sme so sestrou Sadie prežili, bol veru poriadne rušný. Pred očami nám ožila doslova celá egyptská mytológia so svojimi bohmi a netvormi. Preniknúť do tajomstva egyptskej mágie takisto nie je žiadna hračka. Najťažšie prekážky nás však ešte len čakajú. Zlé sily získavajú prevahu, had chaosu Apop unikol zo svojho väzenia a časť rebelských mágov povstáva proti Domu života. Na záchranu sveta nám zostávajú už len tri dni a rozhodujúca bitka sa blíži...

Boh chaosu Apop povstáva a Carter so Sadie ho musia poraziť. Hľadajú poslednú kópiu Apopovej knihy, ktorú sa im nepodarí zachrániť ale získajú skrinku, ktorú im poradí vziať neznámy duch. Carter rieši svoj vzťah s Ziou Rašídovou. Sadie trávi čas s Waltom, ktorá sa stretáva s Anupom a niečo plánujú. Na tanečnej zábave Sadienej školy sa objaví Anup aby sa porozprávali, no preruší ich veterný boh, ktorý je Anup dedo a zakáže mu za Sadie chodiť. Avšak Carter so Sadie zistia ako môžeu zničiť Apopa - musia nájsť jeho tieň a zatratiť ho. Musia však požiadať o pomoc podléhé dcuha Setheho. Podarí som im ju získať keĎ hľadajú Apopov a tiež aj Bosov tiež, tkorého chcú vyslobodiť. Walt však zomiera a no dzrazu sa objaví Anup a vtelí do neho aby mohol ďalej žiť a obaja zostať so Sadie. Sadie to však vydesí a ujde.Apop mocnie a keď začne útočiť, Sadie, Carter a so svojimi priateľmi proti nemu bojujú. Senilný boh Re sa spojí so Ziou a konečne povstane. Ojbavia sa aj ďalší bohovia, ktorý sa majú konečne prečo vrátiť. Podarí sa Sadie a Carterovi zničiť Apopa? Nepoviem! :-)

Záverený diel Kroniny súrodencov Canovcov bol skvelý. Tie hláškyma nútili stále sa smať. Rick RIordan sa opäať raz ukázal ako majster svojho remesla. Musím uznať, že patrí medzi mojich spisovateľov a jeho knihy sú perfektné. Táto séria mi bude chýbať ale bola perfektná rovnako ako Percy Jackson. Nemôžems a dočkať ďalších Riordanových kníh a počula som že chystá niečo s nórskou mytológiou. Celú túto sériu odporúčam milovníkom fantasy a vlastne všetkým, lebo je úplne perfektná!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment!