streda, 24. apríla 2013

RECENZIA: Ally Condieová - Dokonalý pár


Autor: Ally Condieová
Originálny názov: Matched
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 260
Rok vydania: 2012
Séria: Dokonalý pár
Hodnotenie: 4,5/5

Anotácia: Funkcionári rozhodujú o všetkom. Koho budete milovať. Kde budete pracovať. Kedy zomriete. V dokonalom svete je všetko dokonalé. Dokonalí ľudia žijú dokonale naplánovaný život a zomierajú v dokonale pripravenom čase. Dokonalý systém im na želanie pridelí dokonalého partnera a narodia sa dokonalé deti. Čo sa však stane, ak sa niekto proti toľkej dokonalosti postaví? Čo ak niekto objaví cit, ktorý možno nie je dokonalý, ale zato úprimný? Ako ho uchráni pred funkcionármi „dokonalej“ spoločnosti? Cassia verila, že rozhodnutia funkcionárov sú vždy správne. Veď podriadiť sa im je len minimálna cena za dlhý život, ideálnu prácu a dokonalého životného partnera. Preto keď sa na displeji ako Cassiin nový partner objaví jej najlepší kamarát, nepochybuje, že je to ten pravý... až kým sa na tom istom displeji tesne pred vypnutím nemihne aj úplne iná tvár. Odrazu musí riešiť čosi nepredstaviteľné – vybrať si medzi Xanderom a Kyom, medzi jediným životom, aký kedy poznala, a cestou, po ktorej sa doteraz nikto nevydal. Musí sa rozhodnúť medzi dokonalosťou a láskou.

V dokonalom svete je všetko dokonalé. Každému človekovi je pridelený dokonalý partner. Cassiu čaká pridelenie partnera aj e dosť nervózna. Na slávnostnom bankete jej vyberú za partnera jej najlepšieho priateľa Xandra. Dostáva mikrokartu kde sú informácie o Xandrovi, no keď si ju doma prezerá miesto Xandrovej tváre sa objaví iná. Tvár Kya jej kamaráta, ktorý je aberant. Spoločnosť jej dá druhú mikrokardu, kde sa zobrazuje už iba Xandrova tvár. Svoje trápenie povie star=mu otcovi, ktorý onedlho zomiera lebo má vek 80 rokov. Začína chodiť na turistika kde stretáva Kya a začínajú sa tam zbližovať. Preradí všetko Xandrovi a ten sa naštve. V noci počujú krik a zistia, že Kya odvážajú preč - aby sa stal vojakom a bojoval proti povstalcom.  Cassiinnu rodinu presťahujú na iné miesto, lebo to videli a donútia ich zabudnúť, no Cassia sa nepodvolí a vie čo musí spraviť - zachrániť Kya!

Naozaj zaujímavá kniha, ktorá sa mi veľmi páčila a naozaj milujem distópie! Teším sa na druhý diel, ktorého sa v slovenčine nedočkáme ale určite si chcem prečítať aj keby v angličtine. Neviem ako vám ale viac sa mi páčil Ky ako Xander, bol taký neviem ako to nazvať rebelantskejší? Tá obálka je perfektná a je mi ľúto, že keď som mala šancu túto knihu kúpiť v BA za 3€ nekúpila som ju a tak som ju mala z knižnice (a prídem do kníhkupectva predvčerom a tam, že Nádherný pár za 3€, ma skoro drblo), Vrelo vám tú knihu odporúčam, veľmi sa mi páčila bude sa páčiť aj vám!

1 komentár:

  1. Mne sa tiež páčila, hlavne ten svet je perfektný 8D ale niečo mi tam chýbalo. Rozhodne škoda, že nebude u nás 2. diel. Chcela by som si ho zohnať v češtine.

    OdpovedaťOdstrániť