RECENZIA: Matt Dickinson - Smrteľný chaos

Autor: Matt Dickinson
Originálny názov: The Mortal Chaos
Vydavateľstvo: Fortuna Libri
Počet strán: 303
Séria: Smrteľný chaos

Anotácia: Stačilo jedno mávnutie motýlích krídel. Jedno mávnutie, ktoré zmení životy. Jedno mávnutie, ktoré ukončí životy.

Zdanlivá maličkosť – mávnutie motýlích krídel – spustí reťazec dramatických udalostí a osudovo ovplyvní životy mnohých ľudí. Matt Dickinson vo svojej majstrovsky napísanej próze zavedie čitateľov v krátkych vstupoch do rozličných prostredí – na severnú stenu Mount Everestu, na palubu Boeingu 747, k jazeru Malawi, na dostihovú dráhu. So zatajeným dychom sledujú kľúčové momenty v živote hlavných hrdinov. Román je určený pre tých, ktorí majú radi napätie, ale neuspokoja sa len s povrchným čítaním. Čitatelia v ňom nájdu mnohé prekvapujúce odpovede na provokatívne otázky.

Z Everestu do Afriky. Z afriky do Washingtonu. Z Washingtonu do Anglicka. Príbeh nám predstavuje ľudí, ktorý sa nachádzajú v opačných kútoch sveta a predsa ich niečo spája. Myslíte, že 17-ročná Kuni, ktorá práve zdoláva Everest má spoločné niečo s malých chlapcom z Afriky? Mýlite sa! Kniha nám ukazuje veľa príbehov a osudov, ktorá sa vlejú do jedného chaotického scenára. Kunu, Ren, Shelton, Bakuni, Sophie a jej rodičia, Tina, Calder a ďalší, to všetku sú postavy ktoré sa poriadne nepoznajú a predsa ich spája jeden príbeh.

Táto kniha ma veľmi zaujala svojou obálkou, inak som o nej vede akurát to, že je v akcii niekde na nete a tak som si ju v knižnice požičala. Určite nepatrí medzi tie knihy, ktoré jednoducho musím mať. Ten nápad je úplne perfektný a autora zaň veľmi chválim. Tento chaotický príbeh má určite niečo spoločné s fyzikou a keďže fyzike nerozumiem určite to nejdem rozoberať z tejto stránky. Táto recenzia sa strašne blbo píše lebo nemáte ako opísať ten príbeh, pretože je taký prepletený.  Táto kniha je nenáročné ľahké čítanie a určite odporúčam hlavne nenáročným čitateľom.