štvrtok, 14. marca 2013

RECENZIA: L. J. Smith - Ríša temnoty 1: Tajomstvá upírov

Autor: L. J. Smith
Originálny názov: Night World 1: Secret Vampire
Počet strán: 247
Séria: Ríša temnoty

Anotácia: Sedemnásťročná stredoškoláčka Poppy sa dozvedá, že trpí rakovinou slinivky brušnej a zostáva jej pár týždňov života. Musí sa zmieriť s ortieľom neúprosnej diagnózy alebo existuje možnosť záchrany? James, Poppin priateľ, ktorý ju tajne miluje, jej ponúkne nesmrteľnú existenciu v Ríši temnoty.
Zákon Ríše temnoty je absolútne jasný: ľudia sa nikdy nesmú dozvedieť, že ríša existuje, a jej príslušníci sa nesmú zamilovať do človeka. Porušenie zákona má strašné následky.

Stredoškoláčka Poppy sa na začiatku prázdnin dozvedá, že má rakovinu slinivky brušnej a zostáva jej len pár týždňov života. Začína sa zmierovať so svojím osudom keď jej jej najlepší priateľ James prezradí, že je upír a môžu je premeniť a zachrániť. Poppy súhlasí a postupne si vymieňajú krv, no nachytá ich Poppin priateľ brat Phil. Ten Jamesa vyhodí a Poppy povie, že to robil iba preto lebo mu jej bolo ľúto. James je nútený prezradiť mu o Ríše temnoty, o tom že je upír a presvedčí ho aby mohli premenu dokončiť.. Pri poslednej výmene James Poppy uspí aby mali výhovorku a oznámia, že Poppy podľahla rakovine. Keď ju pochovajú v noci ju Phil s Jamesom vykopú a prebudí sa. Poppy odchádza k Jamesov aby mohli v láske prežiť zvyšok nesmrteľnosti. Cestu im ale skríži Jamesov bratranec Ash, ktorý ju odvedie s tým, že Jamesovi hrozí nebezpečenstvo ale v skutočnosti ju chce udať. Odchádzajú do Las Vegas, kde to chce Ash počas párty prezradiť no v poslednej chvíli ho zastaví James s Philom, no vyskytne sa ďalšie prekvapenie a to, že Phil a Poppy majú čarodejnícku krv.

Prvá kniha zo série Ríša temnoty sa mi veľmi páčila až tak, že som jej dala 5 hviezdičiek. Asi práve preto, lebo príbeh Poppy ma tak trošku dojal. Myslela som si, že druhá časť bude nadväzovať na túto ale mýlila som sa aj keď bola dobrá. Myslím si, že táto kniha sa líši od Smithovej Upírskych denníkov. Určite je lepšia ako ďalšie časti Upírskych ( 5- vyššie aj keď mne sa celkom páčili), ďalej je určite lepšia ako Tajný kruh, ktorý sa mi moc nepáčil (neviem prečo) ale táto kniha ho prekonala. Určite vrelo odpočúvam všetkým tým čo sú závislý na upíroch :-).

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment!