sobota 9. februára 2013

RECENZIA: Veronica Roth - Rezistencia

Autor: Veronica Roth
Originálny názov: Insurgent
Počet strán: 424
Séria: Divergencia

Anotácia: Jedno rozhodnutie ťa môže zmeniť alebo zničiť. Každé rozhodnutie má však svoje dôsledky a po napätí, ktoré vzniklo medzi frakciami, sa Tris Priorová snaží zachrániť seba a tých, ktorých miluje. Zápasí s ničivými otázkami o smútku a odpustení, identite a oddanosti, politike a láske. Iniciačná ceremónia Neohrozenosti mala byť pre Tris dňom osláv a radosti, no skončila sa krvavými bojmi. V mysliach a dušiach frakcií sa rozhostil nepokoj, napätie každým dňom narastá. Tris stojí pred výzvou. Aby pomohla sebe a ostatným, musí naplno rozvinúť svoju divergenciu, aj keď nevie, čo všetko tým môže stratiť.

Tris je stále smutná z toho, že musela zabiť svojho priateľa Willa. Spory medzi frakciami gradujú a tiež vzťah Tris a Tobiasa podlieha tlaku. Tris s Tobiasom a ostatnými požiadajú o azyl Harmóniu, kde chvíľu pobudnú no nie je to podľa ich predstáv a tak odídu do Otvorenosti. Tris s Tobiasom musia podstúpiť rozhovor s vodcom  pod vplyvom séra pravdy a dozvedia sa o sebe nové skutočnosti. Informovanosť chce aby im Otvorenosť predala všetkých divergentných. Tris sa rozhodne obetovať a odíde do sídlo Informovanosti. Vodkyňa Informovanosti na Tris testuje séra no ani jedno nefunguje a Jeanine sa ju rozhodne popraviť skôr. No nepodarí sa jej to len na pomoc príde niekto od koho to nečakajú.

Viac vám už nepoviem, len toľko že to je perfektná kniha a séria. Rezistencia je možno o nejaké dve tisíci horšia ako Divergencia ale stále je perfektná. Veronica Roth sa prebojovala medzi mojich obľúbených spisovateľov a Divergencia medzi moje obľúbené série. Milujem Tobiasa, proste je to môj vysnený chlap a určite raz takého nájdem :-) ale jeho fotra by som asi najradšej vykastrovala. Neskutočne sa teším na trojku, ktorá by mala vyjsť na jeseň a v slovenčine niekedy na začiatku roka 2014 (pre mňa to je neskutočne neskoro). Knižku som ako obyčajne prečítala za dva dni (využívala som zastupované hodiny).
Po nete migrujú správy o tom, že náš milovaný a zároveň občas aj zatracovaný Alex Pettyfer by mal hrať Tobiasa ale oficiálne rozhodnutie ešte nie je ale už by mohlo byť. No máme tu možné herca, ktorý má hrať Caleba a je ním herec Luke Kleintank.
Trochu som odbočila ale knihu, celú sériu aj autorku vám odporúčam, je to perfektné, nebudete môcť odtrhnúť oči. :-) Je to to najlepšie z posledných dvoch rokov aj keď tu sú haldy ďalších úžasných kníh. :-) Ale je to jednoducho Rezistencia spolu s Divergenciou.