piatok, 22. februára 2013

RECENZIA: Maxim E. Matkin - Mexická vlna

Autor: Maxim E.Matkin 
Názov: Mexická vlna
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2005
Počet strán: 181
Hodnotenie: 5/5

Anotácia: Mexická vlna je najsmutnejšia a najkrajšia Matkinova kniha. Ako prvé dve (Polnočný denník, Slovart 2002, Láska je chyba v programe, Slovart 2004) aj tretí Matkinov román si mohli čitatelia na pokračovanie čítať v dennej tlači. Na rozdiel od prvých dvoch kníh sú však hlavné postavy tri – súrodenci Tereza a Henry a ich nevlastná sestra Verona, kvôli ktorej otec odišiel od rodiny. Napriek tomu sú však priateľmi. Mexická vlna je iná aj tým, že sa odohráva na Slovensku, aj tým, že hrdinov sledujeme v skutočne epickom rozpätí takmer dvoch desaťročí. Nájdeme v nej otrasné detské svetríky, zväzarmovské krúžky, koridory a štrnganie kľúčov na námestí, únos prezidentovho syna, zmarené referendum a rozdelenie republiky, zverejnenie zoznamov ŠtB, ale aj vstup do Európskej únie a postup Artmedie do Ligy majstrov… Ešte omnoho viac tvorí kulisy príbehov trojice súrodencov, len málo veselého v láske, v práci, v živote… 
Ale nakoniec budete všetci prekvapení!

Príbeh troch súrodencov Terezy, Henryho a Verony ukazuje niekoľko desaťročí. Ukazuje všetko od pokusu o samovraždu , cez smrť na rakovinu až po príchod niečoho nového ako nové tisícročie. A tiež to ako si majú vedieť súrodenci pomôcť.

Úžasná román Maxima E. Matkina vás dojme. Budete sa smať ale aj plakať. Som rada, že som sa k Matkinovi konečne dostala a som nadšená. Však v ktorej knihe nájdete hlášku ako "Martinský samojeb". Už sa teším na jeho ďalšie knihy, akurát sa na jednu chystám. Zaujímalo by som kto ten/tá Matkin je a či sa niekedy verejne predstaví. vrelo knižku odporúčam je skvelá, zaujímavá a je od Matkina. :-)

2 komentáre:

  1. Na Matkina počúvam len samé chvály. Už si musím konečne aj ja nejakú knihu od neho kúpiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja tiež len chválu počúvam a práve túto knižku som chcela čítať ale potom sa ku mne nedostala. Určite si raz niečo prečítam, lebo kamoška je do neho/nej zažratá, tak si niečo možno požičiam od nej 8)
    btw. nemyslím si, že sa niekedy on/ona ukáže 8D práve tá anonymita jej tiež pomáha k predaju, ale určite má aj dobrý štýl písania 8)

    OdpovedaťOdstrániť