RECENZIA: Gemmy Malley - Zrodení pre smrť

Autor: Gemma Malley
Originálny názov: The Declaration
Počet strán: 264
Rok vydania: 2013 (2007)
Séria: Deklarácia

Anotácia: Veľká Británia, rok 2140.
Život na Zemi sa od základov zmenil. Ľudská civilizácia už nie je ohrozená smrteľnými chorobami, na ktoré veda objavila lieky. Nesmrteľnosť však prináša i možné riziká - najväčším z nich je preľudnenie. Preto bola prijatá deklarácia - každý obyvateľ môže mať len jedno dieťa. Kto zákony poruší, bude potrestaný.
Pätnásťročná Anna sa narodila rodičom, ktorí mali dve deti. Teraz je označená za "Nadbytočnú". Aký život ju čaká? Dokáže sa vyrovnať so svojím osudom vydedenca?

Po vynáleze lieku na dlhovekosť zakázala mať deti, pokiaľ sa nevzdáte dlhovekosti. Niektorí sa však svojich detí nevzdávajú a tak vznikli Nadbytoční, ktorých umiestnili do internátu Grange Hall, kde ich učia ako sa majú stať "hodnotným prínosom". Nadbytočná Anna býva v Grange Hall, je prefektkou a už čoskoro bude mať 15 rokov a znamená to, že môže nastúpiť ako slúžka. Keď do Grange Hall prichádza nový nadbytočný Peter. Povie jej, že sa volá Anna Coveyová a pozná jej rodičov. Anna sa mu najprv vyhýba no keď zistí, že Petrovi ide o život rozhodnú sa spolu ujsť. Ujdú, k Anniným rodičom , kde Anna zistí, že má brata. Jej rodičia sa rozhodnú obetovať pre svoje deti a zomierajú aby ich deti mohli žiť. Peter však je stále nadbytoční až kým sa nezjaví jeho starý otec, otec pani Pincentovej z Gragne Hall lebo ona je jeho matka a povie mu, že je ho otec je mŕtvy a môže žiť.

Kniha Zrodení pre smrť je nové vydanie knihy Nadbytoční z roku 2007. Vlastním obidve verzie tejto knihy a novšia verzia má oveľa krajšiu obálku, tá staršia mi pripadá taká detská. Kniha je dobrá, zaujímavá a čítala som ju vlastne už tretí krát. Je zaujímavý nápad, ak vyjde v slovenčine pokračovanie rada si ho prečítam. Je to kniha z budúcnosti a mňa také knihy v poslednej dobre naozaj bavia. Vrelo vám knižku odporúčam a určite si ju môžu prečítať aj mladší čitatelia, aj keď je na knihe napísané od 15-tich rokov.

ZA RECENZNÝ VÝTLAČOK ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU FRAGMENT!!!