sobota, 16. februára 2013

RECENZIA: E. L. James - Päťdesiat odtieňov sivej


Autor: E. L. James
Originálny názov: Fifty Shades of Grey
Vydavateľstvo: XYZ
Počet strán: 606
Rok vydania: 2012
Séria: Fifty Shades
Hodnotenie: 5/5

Anotácia: Keď sa dvadsaťdva ročná študentka literatúry Anastasia vydáva na pohovor s mladým podnikateľom Christianom Greyom, netuší, že stretne muža, kotrý jej zmení život a hodnoty. Christian je pekný, chytrý a... tajomný. Naivná a nevinná Anastasia si začína uvedomovať, že aj napriek jeho skrývaným tajomstvám začína byť ním úplne posadnutá. Ale ani Christian nie je voči jej kráse, šarmu a charakteru imúnny a pripúšťa, že on po nej túži tiež - avšak za vlastných, špecifických podmienok.

Študentka Anastasia musí namiesto svojej kamarátky Kate spraviť rozhovor s podnikateľom Christianom Greyom. Zamotáva sa do vzťahu s úspešným, sexy ale zároveň tajomným Christianom. Dostáva sa do vzťahu s mužom, ktorého miluje a začína byť od neho závislá. No Christian má určité potreby, je totiž dominantný a od Any chce aby s ním uzavrela zmluvu ako so svojím pánom a jeho podriadenou. Ana to zatiaľ zvláda, pokiaľ dovolí Christianovi niečo čo sa jej naozaj a nepáči a...

Úžasná kniha, aspoň podľa mňa. Začala som hu čítať v stredu asi okolo desiatej s tým, že prečítam takých päťdesiat strán a idem spať, skončila som niekde po stovke a bolo skoro jedenástej. Vo štvrtok som prečítala 450 a z toho väčšinu v škole. Celkom vtipné bolo, keď som to mala na jednej hodine čo máme na počítačoch na stole a prišla ku mne profesorka so slovami: "Á erotický román, to aj ja čítam." Skoro som odpadla a jedného spolužiaka náramne bavilo mi tú knihu zobrať a čítať si erotické scény. :-)
Táto kniha je úchylná, o tom niet pochýb ale mne sa páčila, strašne som sa smiala na nej a ani neviem prečo. Zaujímavý nápad mala autorka, aj keď má veľa odporcov. Ja si rada prečítam dvojku, ktorá na slovenskom knižnom trhu vychádza v marci a vrelo túto knižku odporúčam všetkým šialencom, knižným maniakom a tiež úchylákom. 

Osobne si myslím, aj keď to Christian nepriznal nejako veľmi verejne, že má Anu rád a veľmi, len ani za svet sa nezmení (typický chlap) lebo má svoje potreby. Ale mal dobrý hudobný vkus (Kings of Leon a ich Sex on fire som počúvala v kuse pri tejto knihe) a aktuálne je to chlap pri ktorom by som asi neváhala. Tak ešte raz, určite si túto knihu prečítajte, určite vás niečo naučí a hádam to neskončí ako niekde v Anglicku či kde, že sa žena rozviedla s manželom, keď s ňou odmietal mať sex podľa tejto knihy. No a na záver teda vravím prečítajte si to, niektorí budú nadávať a niektorí budú nadšení.

5 komentárov:

  1. Recenziu asi nemáš dokončenú, môžeš to predĺžiť? som zvedavá na zvyšok 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem, ja som to nechtiac zmazala

      Odstrániť
    2. Rozvod za takú blbosť? 8D hrozné s dnešným svetom 8D
      Knihu si plánujem prečítať, mám ju doma, ale mám z nej taký zvláštny pocit, že budem patriť k druhému "nie moc nadšenému" táboru. Určite si ju prečítam, ale... no, má to čas 8D

      Odstrániť
  2. ja som patrila skôr k tým, ktorým sa kniha páčila :D áno, mala svoje muchy, ale to má každá kniha a na začiatku som sa dobre zasmiala, Christian dokázal byť aj očarujúci a tak som zvedavá na pokračovanie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Túto knihu mám už aj ja doma, tak uvidím, či sa mi bude páčiť, alebo nie :D

    PS: V tej Amerike je všetko možné! Rozvod za takú blbosť :D

    OdpovedaťOdstrániť