štvrtok, 21. februára 2013

RECENZIA: April Lindnerová - Jana

Autor: April Lindnerová
Originálny názov: Jane
Počet strán: 256

Anotácia: Po náhlej smrti oboch rodičov je Jana Moorová prinútená odísť z vychytenej vysokej školy na východnom pobreží a prijme prácu pestúnky päťročného dieťaťa v Thornfieldskom parku, v sídle svetoznámej rockovej hviezdy Nica Rathburna. Nico práve plánuje triumfálny návrat na pódiá a vydanie nového albumu. Praktická, nezávislá Jana sa neubráni citom k príťažlivému, zádumčivému zamestnávateľovi – a nájde sa uprostred zakázaného vzťahu. V Thornfieldskom parku sa však odohráva čosi záhadné. Janin vzťah s Nicom, ktorý jej všetci závidia, čoskoro naruší príšerné odhalenie z jeho minulosti. Jana sa zmieta medzi vlastnými citmi a osudovým tajomstvom, napokon sa musí rozhodnúť: ak sa bude správať podľa vlastných zásad, znamená to, že sa bude musieť vzdať pravej lásky? Moderné prerozprávanie obľúbeného klasického románu Jana Eyrová sľubuje neodolateľný romantický príbeh s temným tajomstvom, ktoré isto očarí novú generáciu čitateľov.

Jana Moorová musí po smrti svojich rodičov opustiť školu. Stáva sa pestúnkou 5-ročnej Maddy, dcéry rockovej hviezdy Nica Rathburna, ktorý sa chce veľkolepo vrátiť na scénu. Jana sa neubráni k citom k Nicovi. Jej vzťah naruší fotografka Bianca Ingramová. No Noci začne opätovať Janine city a Biancu nerieši. schyľuje sak svadbe no preruší ju nečakaný narušiteľ, ktorý svadbu zničí informáciou, že Nico je stále ženatý so svojou ženou, ktorá má schizofréniu a má ju zavretú na poschodí svojho domu. Jana sa zbalí a odíde. Mení si meno, nachádza si priateľov a snaží sa nemyslieť na Nica. Zbližuje sa s priateľom Riverom a ten ju žiada aby s ním išla na Haiti pomáhať. Jana sa spamätá a rozhodne sa vrátiť k Nicovi. Zisťuje, že Nico po nej vyhlásil pátranie,jeho dom vyhorel, jeho žena zomrela a ťažko sa zranil. Jana ho vyhľadá a konečne príbeh novodobej Jany Eyrovej a pán Rochestera končí šťastným koncom.

Moderná verzia Jany Eyrovej je skvelá. Pán Rochester ako rocková hviezda, však prečo nie. Príbeh Jany Eyrovej je neskutočne krásny a úžasný, taktiež moderná verzia a mám z nej chuť si prečítať klasickú verziu a ešte si raz prečítať túto verziu. Keby bol z tejto knihy film, určite by sa mi veľmi páčil, však nejaký sexy rocker nikdy nie je na zahodenie. Oceňujem nápad autorky, lebo to napísala a vymyslela naozaj dobre. Knižku vrelo odporúčam, jedine čo mi je ľúto, že ju nevlastním lebo je naozaj skvelá.