RECENZIA: Stephen Chbosky - Charlieho malé tajomstvá

Autor: Stephen Chbosky
Originálny názov: The Perks of Being Wallflower
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2012
Počet strán: 208
Hodnotenie: 5/5

Anotácia: Charlieho malé tajomstvá sú o dospievaní. Charlieho listy sú oveľa intímnejšie ako denník, sú smutné aj veselé, tragické aj komické. Nevieme, kde žije, nevieme, komu píše, vieme však o svete, o ktorom píše. Snaží sa žiť svoj život najlepšie, ako vie, no zároveň uteká pred jeho nástrahami a dostáva sa do sveta prvých rande, rodinných drám a nových priateľov. Sveta sexu, drog a kultovej Rocky Horror Picture Show, sveta, v ktorom je potrebná len úžasná pieseň na úžasnej ceste k nekonečnosti.

Charlie je po smrti svojho kamaráta zničený a opäť sám. Keď spoznáva Sama a Patricka, jeho život sa zmení. Stretáva nových ľudí, úžíva si život a zabúda na staré útrapy. Začína chodiť s kamarátkou Mary Margaret, venuje sa predstaveniu Rocky Horror Picture Show a pomáha v časopise. Všetkosa zmení keď raní Mary Margaret na párty kde pobozká ako najkrašie dievča Sam. Prestáva sa stretávať s priateľmi, no všetko sa vráti do starých koľají  keď Patricka jeho priateľ futbalista Brad nazve buzerantom a strhne sa bitka piatich proti jednému no Charlie príde Patrickovi na pomoc. Opäť sa stretáva s Patrickoma ostatnými. Charlieho priatelia a sestra sa pripravujú na koniec maturitného ročníka a na univerzitu. Po záverečných ceremóniách a oslavách nájde Charlieho nahého pred telkou na pocrch vyjde hrozné tajomstvo.

Úžqasná kniha. Túto knihu sa nedá inak hodnotiť ako 5/5. Zamilovala som sa do hlavných postáv a strašne sa teším na film. Túto knihy si musíte prečítať! Na určitých pasážach si poplačete a na iných budete zomierať smiechom. Tá kniha je taká otvorená a hovorí pravdu. Je to jedna z najlepších kníh, ktoré vyšli minulý rok!