nedeľa, 20. januára 2013

RECENZIA: Richelle Mead: Upírska akadémia

Autor: Richelle Mead
Originálny názov: The Vampire Academy
Počet strán: 318
Séria: Upírska akadémia

Anotácia: Toto nie je ďalšia tuctová upírska séria. Je to najlepšia upírska séria! Ak milujete knihy o upíroch, toto si musíte prečítať. Ak nenávidíte knihy o upíroch, toto by ste si naozaj mali prečítať. Ak ani nečítate knihy o upíroch, týmito musíte začať!

Akadémia sv. Vladimíra nie je ďalšou z radu nudných internátnych škôl uprostred amerických hôr. Na tejto akadémii sa mladí upíri priúčajú tajom mágie a dampíri, v ktorých sa zmiešala krv upírov a ľudí, sa tu učia ich brániť. Upírka Lissa je morojská princezná, posledná zo svojho rodu, a jej najlepšia priateľka Rose je dampírka vycvičená na jej ochranu. Pred dvoma rokmi utiekli z Upírskej akadémie a pretĺkali sa naším svetom. No ich čas vypršal a skupina dampírskych strážcov ich priváža späť. Medzi múrmi akadémie na nich číha veľké nebezpečenstvo. Nielen zo strany závistlivých spolužiakov, ale hlavne Strigojov, najnebezpečnejších upírov, ktorých nikto a nič nezastaví.

Rose a Lissa pred pár rokmi ušli z Upírskej akadémie a žijú v areáli univerzity v Portlande. No skupine ochrancov z Akadémiu sa im podarí chytiť a vrátiť späť. Jeden z ochrancov je tajomný a zároveň neskutočný Rus Dimitri Belikov. Rose je ako pravá problémistka za "únos" princeznej potrestaná. Nesmie chodiť na spoločenské akcie a musí mať tréningy naviac s Dimitrim. Vynúti si aspoň možnosť chodiť do kostola aby sa mohla strerávať s Lissou, ktorá tam výda samotára Christiana. Celá škola sa dozvie o tom , že Lissa pila Rose krv, keď ju a Jesseho načapá Dimitri ako sa nezáväzne bozkávajú a skončí bez trička. Po škole sa rozširujú fámy, že krvavá štetka.
Rose každeý deň trénuje s Dimitrim, s ktorým sa občas dokážu aj normálne porozprávať. Lissa svojím darom začne ovplyvňovať decká s kráľovských rodín, aby sa Rose zastali. Na dôležitom plese, na ktorý môže ísť aj Rose, Lissu urazí spolužiačka Mia, ktorá rozširuje fámy. Rose ju napadla ale hneď ju odviedli na izbu. Pomocou svojho puta sa spojí s Lissou a zistí, že je v kostole s Christianom, kde ich napadli strážci, ale nie tí zo školy. Rose sa vyberie za Dimitrim, aby mu všetko povedala. No má na sebe náhrdelník, ktorý je dal Viktor a neovládne sa pobozká Dimitri a zabúda na Lissu. Rose s Dimitrim skončia v posteli, no keď sa Dimitri dotkne náhrdelníku všetko mu dopne a rýchlo utekajú za Lissou, ktorá je už medzitým mimo areálu. Lissin strýko Viktor Lissu unesie aby ho svojím darom vyliečila, lebo trpí syntrómom, ktorý ho zabíja. Lissa ho vylieči, no Viktora zajmú no ten presvedčí svoju dcéru Natalie aby sa stala strigojkou a aby mu pomohla. Nataliina obeť však bola zbytočná, lebo ju zabijú a Viktora opäť zajmú.
Medzi Rose a Dimitrim to však stále iskrí, bolo ich vzplanutie skutočné alebo kúzlo náhrdelníka?

Najlepšia upírska séria! To sa píše na obale a ja s tým úplne súhlasím. Najprv sa to muselo rozbehnúť ale po nejakých 5-6 kapitol a už to bolo perfektné. Postava Dimitriho, to je niečo perfektné. Ďalší môj vysnení chlap, ktorý je len v knihe. Skvelá, neskutočne, úžasná kniha. Ja už chcem dvojku, veľmi asi by som mala začať šetriť ale do mája času dosť.
To rozdelenie upírov na morojov a dampírov, ktorý sú len čiastoční upíri je veľmi múdre, moc sa mi to páčilo, niečo iné od Twilightu alebo Upírskych denníkov. Určite vám túto knihu vrelo odporúčam, je magicky perfektná.