RECENZIA: Kiersten Whiteová - Raz a navždy

Autor: Kiersten Whiteová
Originálny názov: Endlessly
Vydavateľstvo: Fortuna Libri
Počet strán: 400
Séria: Paranormáli (Zlodejka duší #3)

Anotácia: Evina nadprirodzená minulosť sa neustále vracia a máta ju. Nová riaditeľka Medzinárodnej agentúry na kontrolovanie nadprirodzených bytostí ju chce nahovoriť na novú spoluprácu so strediskom. Temná kráľovná týra ľudí vo svojej jedovatej ríši. A nadprirodzení neustále tvrdia, že Evie je jediná bytosť, ktorá ich dokáže zachrániť pred ich záhadným, nebezpečným osudom.
Celému nadprirodzenému svetu beží čas. A osud toho sveta má v rukách výhradne Evie...

Eviena minulosť sa stále vracia a to aj v podobe telefonátu od novej šéfky MAKNABU Anny-Hocičo Neviemakej ako ju Evie pomenovala. Temná vília kráľovná týra ľudí, ktorých zajala a preto nadprirodzení hovoria Evie, že je jediná kto im môže pomôcť lebo môže otvoriť bránu. na cénu sa vracia Reth s Jackom, no konečne začnú byť užitoční. temná kráľovná zajme Evienu lásku Lenda a Evie sa ho rozhodne zachrániť za každú cenu. Medzitým zistí, že Raquel zajali v MAKNAB-e a budú ju súdiť za zradu. Evie s Rethom a Jackom idú do ríše víl aby zachránili Lenda, čo sa im podarí no Lend je zakliaty a preto zaspí v prítomnosti Evie. Zatiaľ sa väčšina nadprirodzeného sveta zloží pri dome Davida a čakajú na otvorenie brány. Evie si nie je istá, či to dokáže. A na scénu sa vracia Vivien, no nielen v snoch ale naozaj a pomáha Evie s otvorením brány. Reth s Evie vyhľadajú Jasnú kráľovnú požiadajú ju o pomoc a s presvedčením Temnej kráľovnej aby sa obetovali na otvorenie brány. Temná kráľovná to odmietne a Jasná ju k tomu prinúti a tak otvoria bránu do skutočného sveta nadprirodzených bytostí. Zvrat príde keď nedokážu bránu zavrieť no tu príde na pomoc Vivien, ktorá sa obetuje a prejde tiež bránou aby ju z druhej strany zavrela.

Záverečný diel Paranormálov bol vskutku zaujímavý. Možno som čakala od určitých pasáži trošku viac ale nakoniec sa mi to veľmi páčilo. Bolo tu strašne veľa nadprirodzených čo bolo fajn, lebo nie v každej knihe nájdete dvadsať druhov vymyslených postáv. Myslím, že autorka odviedla na tejto sérii super robotu a mne osobne sa veľmi páčila. Dúfam, že ešte k nejakej tej knižke sa od nej dostanem. (Jej nová kniha vychádza už vo februári.) Veľa ľudí oslovila táto séria a mňa tiež a je perfektná, strašne sa mi páčila postava Retha a Lenda, aj keď to nie sú tí taký total sexy chlapi ako Štyri alebo Dimitri :-). Podľa mňa je to fajn prečítať si túto knihu a určite vám ju všetkým odporúčam.

ZA POSKYTNUTIE RECENZNÉHO VÝTLAČKU ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU FORTUNA LIBRI!