sobota 5. januára 2013

RECENZIA: Cassandra Clare: Mesto kostí

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: City of Bones
Počet strán: 440
Séria: Nástroje smrteľníkov

Anotácia: Pätnásťročná Clary Freyová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov?

Pätnásťročná Clary v klube Pandemónium sa stáva svedkom hroznej vraždy, ktorú vykonajú tínedžeri v jej veku ale s zvláštnymi tetovaniami na tele a čudnými zbraňami. Takto Clary stretla Jace, tieňolovka, ktorý jej ukáže pravdu o svete a o jej rodine.  Clary zisťuje, že jej mama bola tiež tieňolovkyňa a bola manželkou toho najhoršieho - Valentina. Spoločne zistia, že Claryne spomienky sú zablokované a zistia, že to vykonal veľkobosorák Brooklynu Magnus Bane a tak sa prešmyknú na jeho párty zistiť odpovede. No Simon sa na párty po vypití drinku premení na potkana a unesú ho upíri z hotela Dumont. Clary s Jaceom sa ho podarí zachrániť.
No vyskytne sa hrozné tajomstvo. Otec Clary nie je mŕtvi ale je to obávaný Valentine tiež, že Jace nie je Wayland ale Claryn starší brat Jonathan Christopher.

GENIÁLNA KNIHA! Toto som si povedala po dočítaní. Už som mala asi tridsať strán do konca ke´d ma mamina poslala von aby som sa šla vyvetrať, ma to skoro zabilo. Lebo som ja som proste musela vedieť koniec. Myslím, že táto séria bude večná ako Twilight alebo Harry Potter. Už sa neviem dočkať kedy vyjde dvojka, už na ňu šetrím a o filme ani nehovorím. Táto séria nesmie skončiť lebo Clary a Jace sú nesmrteľní!