streda, 30. januára 2013

RECENZIA: Andrea Cremerová - Krvavá ruža

Autor: Andrea Cremerová
Originálny názov: Bloodrose
Počet strán: 376
Séria: Nočný tieň

Anotácia: V záverečnom diele trilógie vojna medzi Ochrancami a Strážcami vrcholí, schyľuje sa k poslednej bitke medzi Potomkom – Shayom a Poslom – Bosquem. Predtým však musí Shay s pomocou Stopárov i Strážcov získať zvyšné tri kusy kríža symbolizujúce živly. Najprv sa teda presunieme do mrazivého Švajčiarska po vzdušnú čepeľ, potom do slnečného Mexika po vodnú rukoväť a napokon na sopečný ostrov uprostred oceánu, kde sa ukrýva posledný kus – ohnivá čepeľ. Až keď Potomok pozdvihne Kríž živlov, dokáže zabíjať prízraky, zahnať vládcu onoho sveta a zachrániť rodičov. Život sa však nekončí ani po poslednej bitke... Uprostred tohto diania sa ocitla Calla a od jej múdrosti závisí budúcnosť ich sveta. Na jeho záchranu však potrebuje nielen Shayovu pomoc, ale aj Rena – a tak sa v strážcovskej Akadémii ocitajú dvaja alfa samci. Musia spojiť sily, a tak city idú bokom, hoci Callino srdce už patrí jednému z nich. Najprv však treba prežiť!

Vojna medzi Ochrancami a Stopármi vrcholí! Schyľuje asa k finálnej bitke a Shay so Stopármi potrebuje pre víťaztvo ďalšie časti Kríža živlov. Calla s Adna presvedčia Rena aby sa pridal ku Stopárom a prezradia mu, že Adne je jeho sestra, z čoho je nadšený. Shay s pomocou Stopárov a Callinej svorky musí zísiť zvyšné časti Kríža živlov aby vytvorili neporaziteľnú čepeľ. Najprv sa presunú do Švajčiarska kde čelia Strážcov v podobe medveďov, potom do Mexika kde čelia leopardom a nakoniec na sopečný ostrov uprostred ničoho. Záverečená bitka sa bríži, no Callu pri získavaní poslednej časti kríža zajmú Ochrancovia. Calle sa podarí predvedčiť svojho otca aby sa pridal so svorkou na stranu Stopárov. Shay, Ren, svorka a Stopári uskutočnia výmenu za Callu a dajú im Sabine, ktorá sa sama rozhodla.
Pri záverečnej bitke sa však podarí zvrhnúť Ochrancov a zachrániť Shayových rodičov. No koniec je neočakávaný.

Záverečná časť Nočného tieňa. No čo k tomu povedať. Skvelé aj keď záver ma veľmi prekvapil (určite vám ho nikomu nepoviem, nebudem spoilerovať). Strašne mi ju ľúto Rena, ja som tým Shay ale predsa Ren mal niečo do seba. páčila sa mi odvaha Sabine a som rada, že Callin otec sa uvedomil. Je to úžasná séria, plno skvleých zážitkov, nikdy na túto sériu nezabudnem. Myslím, že milovníkom fantasy a YA je to jasné, že túto sériu si musia prečítať. Perfektná kniha, séria, postavy a vlastne úplne všetko. ODPORÚČAM! A na záver ďakujem osobe, ktorá mi túto sériu odporučila :-).