RECENZIA: Philippa Gregoryová - Kacír a bosorka

Autor: Philippa Gregoryová
Originálny názov: Changeling
Vydavateľstvo:  Fortuna Libri
Počet strán: 272
Séria: Rád temnota

Anotácia: Sedemnásťročný Luca Vero je obvinený z kacírstva a vylúčený z kláštora. Záhadný cudzinec ho poverí zaznamenávaním konca sveta v Európe. Luca sa riadi pokynmi v zapečatených listoch a vydáva sa mapovať strach kresťanského sveta, aby nakoniec došiel až na hranicu dobra so zlom.

Sedemnásťročná matka predstavená Izolda je odsúdená na život v kláštore, aby nemohla získať svoje veľké dedičstvo. Keď mníšky zverené do jej opatery začnú trpieť čudnými víziami, chodia v spánku a na tele sa im zjavujú krvácajúce rany, prichádza Luca, aby udalosti vyšetril. Všetky dôkazy ukazujú na Izoldu. Na nádvorí sa už stavia hranica, kde ju majú upáliť ako bosorku.

Luca s Izoldou sú prinútení čeliť najväčším hrôzam stredovekého sveta – čiernej mágii, vlkolakom a šialenstvu. Na ceste za skutočnou historickou postavou, ktorá obraňuje hranice kresťanského sveta a opatruje tajomstvá Rádu temnoty, nachádzajú pravdu, vlastné osudy a dokonca aj lásku.

Luca Vero je obvinený z kacírstva a uvrhnú to väzenia. Keď po neho prídu muži a vedú ho niekam má strach z toho čo nastane. Muži ho dovedú k pánovi Rádu temnoty, ktorý sa ho pýta na rodičov, kláštor a či vie čo je to nula. Poverí Lucu aby bol vyšetrovateľom Rádu temnoty a zaznamenávaním konca sveta.
Sedemnásťročná Izolda dostala príkaz po smrti svojho otca aby sa vydal za jediného nápadníka alebo vstúpila do kláštora, kde sa stane matkou predstavenou. Keď sa ju jej nápadník pokúsi znásilniť musí vstúpiť do kláštora. Po jej príchode sa začínajú diať čudné veci. Mníšky upadávajú do šialenstvá, sú námesačné, budia sa s ranami na rukách. A práve toto je prvá úloha Lucu Vera. Všetky dôkazy ukazujú na Izoldu, ale ono činy nevykonala. Za všetkým je sestra provízorka, ktorá sa snažila otráviť sestry a aj Izoldu, a nútila mníšky nevedome ryžovať zlato z potoka. Luca na to príde a mníšky sestru provízorku z nenávisti zabijú. Izolde a jej priateľke Ishraq sa podarí uniknúť ale Luca so svojimi spoločníkmi ju zachránia keď zajmú zlodeji.
Luca a Izolda spoločne čelia stredovekým nástrahám – čierna mágia, čarodejníctvo, šialenstvo či vlkolakom, no spoločne sa všetkému postavia a zvládnu.

Knižka s historickým námetom nie je práve moja šálka kávy ale táto sa mi veľmi páčila. To je asi tým, že milujem históriu. Veľmi sa mi páčili scény z kláštora, dala sa to perfektne predstaviť a myslím, že autorka vykonala perfektnú prácu na tejto knižke. Zaujala ma postava Lucu a Ishraq, ktoré boli také nezvyčajné. Určite všetkým odporúčam a dúfam, že bude aj ďalší diel tejto série, no dvojka ešte nie je ani v angličtine.

ZA RECENZNÝ VÝTLAČOK ĎAKUJEME VYDAVATEĽSTVU FORTUNA LIBRI!