RECENZIA: Suzanne Collinsová - Skúška ohňom

Autor: Suzanne Collinsová
Originálny názov: Catching Fire
Rok vydania: 2010
Počet strán: 272
Séria: Hry o život

Anotácia: V Skúške ohňom, druhom románe trilógie, rozvíja Suzanne Collinsová príbeh Katniss Everdeenovej, kladie jej do cesty nové, nebezpečnejšie prekážky... a prekvapuje čitateľov na každom kroku.

Katniss a jej priateľ z Dvanásteho obvodu Peeta Mellark napriek nepriazni osudu prežili Hry o život a zvíťazili. Katniss sa vracia k rodine a k svojmu dávnemu priateľovi Galovi, doma však nič nie je také, ako si predstavovala. Gale si udržuje chladný odstup a Peeta sa k nej obrátil chrbtom. Medzi ľuďmi sa navyše šepká o vzbure proti Sídlu, ktorú mohli podnietiť práve oni dvaja s Peetom. Katniss na svoje zdesenie zisťuje, že nevedomky priliala olej do ohňa nespokojnosti, a teraz má strach, že ju nedokáže potlačiť. Najväčšmi ju trápi, že vôbec nemá istotu, či by to mala urobiť. Čím bližšie je Katnissina a Peetova návšteva obvodov, ktorú majú absolvovať v rámci turné víťazov, tým viac je v stávke. Ak sa im nepodarí presvedčiť obyvateľov Panemu, že sú do seba bláznivo zamilovaní, následky budú hrozivé."

Po návrate z ier o život sa Katniss a Peeta, presťahuje do domov pre víťazov. Katniss sa vracia k rodine a Galeovi, ktorý si drží odstup a Peeta sa jej odvracia chrbtom. Medzi ľuďmi vzníka zbrua a považujú Katniss za svoju vodkyňu. No nastávajú je ďalšiu Hry o život a tentoraz štvrťstoročia, na čo si Panem vyslel zase niečo nové.  Tentoraz vyberajú do Hrier o život bývalých víťazov. Do hry teda nastupuje Katniss ako jediný ženská víťazka z dvanásteho obvodu a Peeta, ktorý nastupuje ako dobrovoľník. Tak sa vracajú do sídla a sú nasadený to arény. Katniss sa však podarí uniknúť z arény do zničeného trinásteho obvodu ku zbure spolu s Finnickom. Peetu však odvedie Sídlo spoločne s Johannou.

Druhé pokračovanie Hier o život bolo veľmi zaujímavé čítanie. Jednotko bola najlepšia a trojka najhoršia ale v dvojke boli super momenty, super nové postavy ako Finnick a Johanna a super koniec. Určite vám to vrelo odporúčam a ešte sa pochválim, že sa mi ju podarilo kúpiť za tri €  a momentálne je vypredaný ale ešte sa dá kúpiť na kamenných kníhkupectvách.