piatok, 12. októbra 2012

RECENZIA: Suzanne Collinsová - Hry o život


Autor: Suzanne Collinsová
Originálny názov: The Hunger Games
Vydavateľstvo: Ikar
Séria: Hry o život
Rok vydania: 2009
Počet strán: 272
Hodnotenie: 5 hviezdičiek


Anotácia: Raz do roka sa vybraní chlapci a dievčatá vo veku od dvanásť do osemnásť rokov musia zúčastniť na Hrách o život a pred zrakmi televíznych divákov bojovať na život a na smrť...

Na troskách Severnej Ameriky sa nachádza Panem s bohatým Sídlom obklopeným dvanástimi obvodmi. Raz ročne vyberú z každého obvodu jedno dievča a jedného chlapca vo veku od 12 do 18.
Katniss Everdeenová živí svoju rodinu. Loví po lesoch zvieratá a túla sa so svojím najlepším priateľom Galeom. Keď na výbere vyberú Katnissinu mladšiu sestru Primrose, prihlási sa ako dobrovoľníčka. Nastúpi do hry po boku Peetu prichádza do Sídla, kde ohuruje všetkých divákov svojou odhodlanosťou. Nepresvedčila jedine prezidenta Snowa, ktorý sa ju snaží aj v aréne odstrániť. S Peetom sa nevzdávajú a po oznámení, že vyhrajú až dvaja vyvolený, sa rozhodnú odstrániť posledných súťažiacich. Ale v posledných minútach a v aréne sa rozhodnutie zruší a tak sa rozhodnú zomrieť spolu a nedať Sídlu víťaza. Keď to však v Sídle zistia čo chcú spraviť povedia,že vyhrávajú obaja a stávajú sa víťazmi sedemdesiatych štvrtých hier o život!

Priznám sa, že najprv som videla film a až potom som si kúpila knihu. Ale film ma tak dostal, že knihu som stiahla počas choroby veľmi rýchlo, dokonca som ju poslala kúpiť moju starkú. Skvelý dej a osobne si myslím, že jednotka ja najlepšia! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára