piatok, 19. októbra 2012

RECENZIA: Miroslava Varáčová - Prežila som svet

Názov: Prežila som svet
Autor: Miroslava Varáčková
Rok vydania: 2011
Počet strán: 216

Anotácia: Volám sa Ela a som jedna z tých, čo prežili. Prišla som o svoju rodinu, priateľov, susedov a vo svojich sedemnástich rokoch som ostala celkom sama. Kedysi som chodila do školy, so spolužiačkami do kina, či len tak sa flákať mestom. Dýchala som čistý vzduch a jedla čerstvé rožky. Teraz väčšinu času trávim v starej stuchnutej pivnici a deň, kedy mám plný žalúdok, môžem pokojne nazvať šťastným. Volám sa Ela a som jedna z tých, čo prežili...

Napínavý príbeh zakázanej lásky, ktorá sa rodí v čase úpadku civilizácie. Svet je v ruinách, budúcnosť neistá, boj o život neúprosný. Podľahne Ela nádeji a túžbe milovať? Vráti jej ukrývaný vzťah do duše svetlo, alebo ju uvrhne do ešte väčšieho zúfalstva? A... prežije Ela vôbec najbližšie svitanie?

Čo na to ja? Ela je jedna z mála, ktorý prežili. Prišla o všetko, býva v zrúcanine svojho starého domu. Stretáva sa iba s pár výnimkami, ktorí tiež prežili. Keď zrazu stretne jeho zakázaného muža ale predsa známeho z minulosti. Čistí po zničení sveta prehľadávajú trosky hľadajú zvyšných, ktorí prežili a tak Ela je v neustálom nebezpečenstve a v boji o svoj život.

Ja som sa k tejto knihe dostala, keď som prehľadávala martinus, že aké knihy mám kúpiť do našej knižnice. Viete aby bol prehľad. No dostala som sa k tejto a pekne sme ju aj kúpili a rovno som si ju aj prečítala. Úprimne najprv som si myslela, že to bude ďalšia taká romantika akú väčšinou od Motýľa čítam. Ale toto bolo iné, super dej. Inak na Slovensku a od Slovenky sa málo kedy dočkáme takejto knihy takže to je ďalšie plus!