RECENZIA: Igor & Muška Molitor – Dievčatko z Krajiny Drakov 1 – Mezzarthys

Autor: Igor & Muška Molitor
Názov: Mezzarthys
Séria: Dievčatko z Krajiny Drakov
Rok vydania: 2005
Počet strán: 371

Anotácia: Príbeh sa odohráva na dvoch kontinentoch, ktoré v pradávnej minulosti tvorili jeden celok. Pred tisíckami rokov však Zamykač času pevninu oddelil na dva kontinenty. V jednej z nich, Mezzarthys, sa uchovali prastaré čarodejné schopnosti, okrem ľudí je osídlená duchmi a nadprirodzenými bytosťami, čas tu plynie pomalšie. Druhý kontinent, Krajina Drakov, je naša súčasná civilizácia. Najlepšiemu čarodejníkovi z Mezzarthys sa podarilo otvoriť časopriestorové tunely do Krajiny Drakov. Vtedy čarodejnica Attanai v detskom veku ušla do Krajiny Drakov. Založila si tu rodinu, z ktorej jej zostala vnučka. Attanai ju pošle do Mezzarthys k svojím sestrám, mocným čarodejniciam. Zlá čarodejnica Hissatam totiž chce jej vnučku využiť na získanie moci v Mezzarthys. Podľa prastarých predpovedí môže čarodejnici k prevzatiu vlády dopomôcť dieťa... Dievča si v novej krajine musí zvykať na nové príbuzné, odlišnú civilizáciu a orientovať sa v silách dobra a zla. Aby ju Hissatam nevypátrala, musí sa maskovať, nikto nesmie poznať jej meno, preto je pre všetkých iba Dievčatko.

Kedysi dávno bol jeden veľký kontinent, ktorý je v súčasnosti rozdelený. V jednej časti s názvom Krajina Drakov žije súčasná civilizácia a v tej druhej s názvom Mezzarthys kde zostali všetky čarodejné schopnosti a kúzelné bytosti. Tieto dva svety sú spojené niekoľkými tunelmi a práve jedným odišla do Krajiny Drakov Attanai, ktorá tam zostane a žije tam a má rodinu. Attanai sa stará o svoju vnučku, ktorú keď ich začnú prenasledovať Hisstamini sluhovia pošle ju do Mezzarthys aby sa o ňu starali jej staršie sestry. Jej vnučka nesmie prezradiť svoje meno a preto ju volajú Dievčatko. Dievčatko spoznáva taje čarov, odvarov, kúzelných priateľov a zlých bytostí. Stretáva svoje priateľa Dereqa, syna mocnej čarodejnice a spolu sa vydávajú na dobrodružnú výpravu!

Knižku som čítala pár rokov dozadu a stále sa k nej vraciam. Je to krásne napísaný fantastický príbeh SLOVENSKÝCH autorov, žijúcich v Austrálii. Vlastním celú sériu a pritom druhú knižku vlastním iba chvíľku keď som si ju kúpila na 2 €, čo bolo super! Niečo iné ako päť hviezdičiek by som nedala!