RECENZIA: Aprilynne Pikeová - Krídla

Séria: Krídla (Wings)
Rok vydania: 2011
Počet strán: 304

Anotácia: Tento výnimočný príbeh plný kúziel a intríg, lásky a nebezpečenstva navždy zmení všetko, čo ste si doteraz mysleli o vílach.
Otočila sa tvárou k zrkadlu a ako zhypnotizovaná upierala zrak na čudesné útvary, ktoré sa jej vznášali vedľa hlavy. Vyzerali skoro ako krídla.
Chvíľu stála v nemom úžase a s vyvalenými očami civela na svoj odraz v zrkadle. Nech už to bolo čokoľvek, ohromilo ju to svojou krásou.

Tínedžerka Laurel sa so svojimi adoptívnymi rodičmi presťahuje. Prvýkrát nastupuje do školy po tom ako ju učila doma mama.  Stretáva Davida a jeho partia, ktorí ju medzi seba hneď príjmu a David sa stáva jej najlepším priateľom. Rozprávajú sa o všetkom. Jedného rána však nájde Laurel na svojom chrbte čudesnú vyrážku, čo je naozaj divné pretože Laurel vyrážky nemáva tak ako aj ostatné  pubertálne výstrelky ju obchodzájú. Vyrážky deň za dňom rastie a Laurel dostáva strach. Keď ide s rodičmi na návštevu do starého domu a prechádza sa po lese za domom stretne záhadného Tamaniho, ktorý jej prezradí, že je víla a rastlina. Tamanimu sa podarí Laurel „oplodniť“ a Laurel na druhý deň z chrbta trčí nádherný kvet, ktorý vyzerá ako krídla. Laurel dostane strach a podelí sa so svojím tajomstvom s Davidom. David začne skúmať Laurelino telo a usúdi, že Tamani mal pravdu. Laurel vyhľadá Tamaniho znovu a tej jej povie, že musí zariadiť aby jej mama nepredávala ich starý dom. Laurel nechápe ale keď ju a David kupca napadne a snaží sa ich zabiť pochopí. Pozemok sa snažila dostať trolovia. Tamani, Laurel a David a vyberú na akciu zbavenia skupinky trolov, ktorá je úspešná a Laurelini rodičia prepisujú dom na Laurel a ona im dáva na oplátku dar z ríše víl – obrovský diamant!

Prečítajte si knihu, ktorá je majstrovsky napísaná! Autorka geniálne vykreslila dej a už sa teším keď si prečítam druhý diel!  Mimochodom, už sa začína hovoriť aj o filmovej verzii tejto knihy a hlavnú úlohu si podľa klebiet má zahrať Miley Cyrus! Ale viac je ešte v nedohľadne takže uvidíme J.